Ghid cu 31 de lucruri practice pe care le-am Învățat despre o campanie corectă și eficientă pe Facebook

Autor:  | Publicat în:  Social Networks 1.927 ori
<b>Ghid cu 31 de lucruri practice pe care le-am Învățat despre o campanie corectă și eficientă pe Facebook</b>Am participat din poziția de blogger oficial la Social Networks Conference 2011 ce a avut loc în cursul zilei de 7 iulie la Howard Johnson. S-a vorbit despre rețelele sociale și modul în care se face în mod corect o campanie. Normal că marea...

Am participat din poziția de blogger oficial la Social Networks Conference 2011 ce a avut loc în cursul zilei de 7 iulie la Howard Johnson. S-a vorbit despre rețelele sociale și modul în care se face în mod corect o campanie. Normal că marea vedetă a fost Facebook. Despre Google+ s-a amintit doar ocazional și mi s-a părut logic din moment ce nici măcar nu este o rețea deschiscă world wide funcționând pe bază de invitație. Google+ va face parte dintr-un mix de comunicare al Google ce va reuni o sumă de servicii de la gmail, partea de căutare, picasa - google photos și blogger - google blogs, ș.a.m.d.

Una dintre cele mai interesante prezentări a aparținut lui Costin Radu de la The Geeks. S-a concentrat pe o serie de aspecte de care trebuie să ții cont atunci când lucrezi cu cea mai mare rețea socială din lume - a treia țară din lume dacă s-ar lua în calcul numărul de utilizatori (peste 700 de milioane, China - peste 1.5 miliarde, India - peste 1.1 miliarde).

Hai să parcurgem rapid un ghid de bune practici pentru o campanie de promovare pe Facebook.

1. Social ad-urile non branded funcționează mai bine decât cele branded (nu e o regulă);
2. Succesul nu se măsoară (neapărat) în Like-uri, dar Like-urile sunt relevante;
3. Nu cereți ALLOW la începutul aplicației (nu de alta, dar nu e nevoie);
4. Nu funcționează “mecanismele de aplicații”, ci adevărurile despre consumator;
5. Nu îi obligați să dea Like;
6. Fă cel puțin 5 variante de social ads pentru campania ta;
7. Porniți aplicațiile fără social ad-uri;
8. Opriți social ad-urile dacă aplicația voastră funcționează;
9. Nu le răspundeți pe fan page la ore la care un om normal nu ar fi treaz;
10. Oferiți pretexte de interacțiune între oameni;
11. Nu construiți numai aplicații care funcționează pe bază de premii (merg și cele fără);
12. împărțiți responsabilitatea;
13. Nu îi pune să creeze conținut foarte complicat;
14. Creați aplicații care să genereze imagini pentru albumul foto (generează implicare mai mare);
15. Atenție! Personalizați imaginile pe care le folosiți. Tagg-ingul nu este suficient;
16. Nu construi aplicații care presupun că prietenii de pe Facebook chiar sunt prieteni adevărați;
17. Nu construi aplicații care îți aleg un prieten la întâmplare fără să le dai posibilitatea să își aleagă ei prietenul;
18. Nu face aplicații care postează același lucru pe mai multe wall-uri;
19. Gândește-te la conținutul pe care îl pui pe Wall-uri. Utilizatorul va dori să păstreze respectivul conținut?
20. Nu te folosi doar de datele din Facebook Insights, salvează și tu în baza de date;
21. înainte de lansare, fă un scenariu cu privire la “cum procedez dacă aplicația este oprită de Facebook”?
22. Crearea de conținut pe pagină e o modalitate lentă (cea mai lentă), dar sănătoasă de a atrage oamenii lângă tine;
23. Pagină de bran și nu profil personal;
24. Gândește-te la reacția prietenilor participanților;
25. Nu urmări numărul de fani, ci numărul de afișări pe care le face un post;
26. Buton de call to action pe home page-ul aplicației;
27. Pune call to action la post-urile pe care le generați pe wall-urile participanților;
28. Trimite aplicația în Directorul de Aplicații dacă vrei să fie găsită ușor ulterior (la căutare);
29. Componenta comercială trebuie legată de conceptul aplicației;
30. Integrează butonul de Like pe site-ul de brand;
31. Vorbiți “cum vorbesc oamenii” și nu cum vorbește publicitatea.

Social Networks Conference 2011

Facebook este un univers mare și pe plan local cu peste 3.5 milioane conturi și în viitorul apropiat locul său nu va fi luat de niciun concurent. Hi5 sau Neogen se află la mare distanță. Limbajul facebook, cu ghilimelele de rigoare, trebuie învățat pe de rost de orice companie de publicitate, iar un set de idei poate fi însușit de fiecare dintre noi pentru promovarea personală sau pentru cea a unui site, blog sau serviciu.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×