Securitatea și confidențialitatea au intrat în atenția utilizatorilor de smarrtphone-uri în ultimul timp. După o serie de “lupte” între Facebook și Apple cu privire la decizia companiei de a permite utilizatorilor să blocheze accesul aplicațiilor la datele personale, aflam că cei doi giganți urmează să continue bătălia în instanță. Se pare că și Google se gândește acum cum poate limita urmărirea și colectarea datelor utilizatorilor. Totuși, compania încearcă să contrabalanseze interesele sale cu privire la reclamele țintă cu cele ale utilizatorilor care solicită mai multă confidențialitate.
Informațiile sosesc prin intermediul publicației Bloomberg. Aceștia afirmă că soluția adoptată de Google nu va fi la fel de strictă ca cea implementată de Apple odată cu iOS 14.5. Pentru cine are nevoie de un reminder, Apple permite utilizatorilor să blocheze sau să permită aplicațiilor să-i urmărească și să le colecteze datele. Totodată, compania din Cupertino va șterge toate aplicațiile din AppStore care nu dezvăluie detalii despre datele colectate în timpul utilizării. Merită menționat faptul că Google deja și-a actualizat aplicațiile pe iOS ca să corespundă cu standardele Apple.
Cel mai probabil ultima opțiune va fi adoptată și de Google. În viitor, le-ar putea cere dezvoltatorilor să comunice în descrierea aplicațiilor detalii despre datele colectate. Totodată, marele G lucrează de mult la implementarea unei alternative bazată pe confidențialitate pentru Chrome. Se numește Privacy Sandbox și este o “tehnologie de învățare federalizată” (FLoC). Practic, este tehnică de învățare automată care se bazează pe un algoritm aplicat într-o rețea de dispozitive descentralizate. Ce face mai exact acest sistem? Colectează date neutre precum vârstă, sex și locație estimativă. Astfel, Google și alți advertiseri pot lansa reclame asupra unui grup de utilizatori, ci nu personalizat ca și până acum. În API-ul propus, datele utilizatorilor nu ar mai părăsi browserul.
Zvonurile din trecut afirmau că Google va adăuga în Android 12 și o funcție pentru restricționarea accesului la internet pentru anumite aplicații. Fără internet, reclamele nu vor mai putea fi afișate. Totuși, dezvoltatorii aplicațiilor ar avea de suferit, întrucât fără internet, jocurile sau aplicațiile nu foarte dependente de acesta nu ar mai afișa reclame.
Nu știm încă cum va proceda Google, iar discuțiile se află încă în faza incipientă. N-ar trebui totuși să fim surprinși dacă gigantul va folosi Privacy Sandbox pentru a trimite reclame asupra unui grup de utilizatori.