Huawei Consumer Business Group a anunţat rezultatele financiare ale companiei pe primul semestru din 2020, înregistrând o creştere de 13.1% a veniturilor faţă de primele 6 luni din 2019. Veniturile au fost de 64.9 miliarde de dolari, iar marja de profit net a fost de 9.2%. Avem detalii mai jos.
Compania are 3 unităţi de business: Huawei Carrier Business, Huawei Enterprise şi Huawei Consumer Business. Acestea au generat 22.81 miliarde de dolari, 5.19 miliarde de dolari, respectiv 36.57 miliarde de dolari. Toate aceste venituri au fost înregistrate pe fondul unei situaţii globale de criză, din cauza pandemiei Covid-19. Huawei şi partenerii săi au reacţionat la provocarea globală a Coronavirusului, cu donaţii de echipamente şi fonduri, dar şi cu soluții 5G şi AI care au ajutat la comunicarea între autorităţi şi medici. Au fost implementate şi aplicaţii medicale pe baza noilor tehnologii, accelerand comunicarea rezultatelor testelor și realizarea de scanari.
Nu uităm între timp de presiunea SUA, cu interdicţii legate de colaborarea cu TSMC şi lista neagră pe care a pus compania chineză. Huawei a prezis deja un an 2020 dificil, pe fond de pandemie, iar acum aflăm că a avut creştere, dar una încetinită faţă de ultimii ani. În prima jumătate din 2019, Huawei creştea cu 23.2%.
Încă nu ştim câte smartphone-uri au fost livrate în ultimele 6 luni, dar ştim de la firma de studii de piaţă IDC că Huawei e acum al doilea cel mai mare producător de telefoane, cu o cotă de 17.8%. Acea cotă îi pune în spatele Samsung şi în fața Apple şi se aplică deocamdată pe trimestrul 1 din 2020.
Huawei a publicat aceste cifre mai devreme decât de obicei şi aşteaptă în aceste zile o decizie de la autorităţile britanice, care dezbat dacă să blocheze sau nu accesul Huawei la infrastructură sa şi în ce măsură o vor face. Germania şi alte ţări europene finalizează politicile proprii cu privire la Huawei şi 5G.