Japonezii de la TDK anunță bateria pe bază de ceramică, în „stare solidă”, care mărește de o sută de ori capacitatea de energie a actualelor device-uri

7.288 ori
<b>Japonezii de la TDK anunță bateria pe bază de ceramică, în „stare solidă”, care mărește de o sută de ori capacitatea de energie a actualelor device-uri</b>TDK este un furnizor important de baterii din Japonia, care furnizează inclusiv acumulatori pentru iPhone și alte device-uri Apple. Ei bine, compania tocmai a anunțat o baterie pe bază de ceramică nouă, care oferă o densitate de 1000 wați pe oră

TDK este un furnizor important de baterii din Japonia, care furnizează inclusiv acumulatori pentru iPhone și alte device-uri Apple. Ei bine, compania tocmai a anunțat o baterie pe bază de ceramică, care oferă o densitate crescută, de 1000 wați-ore per kilogram. Reușește astfel să fie de aproximativ o sută de ori mai eficientă decât bateriile actuale ale TDK. Prin intermediul Biziday avem mai multe detalii.

Bateria complet ceramică are un electrolit solid pe bază de oxid și un anod din aliaj de litiu. Producătorul susține că acest tip de baterie va permite dezvoltarea unor dispozitive mici cu o durată de funcționare mai lungă, iar oxidul din baterie îi va oferi acesteia un nivel mai ridicat de stabilitate și siguranță. Mai mult, acest tip de baterie este mai ieftină și mai ușoară decât cele actuale.

O problemă întâmpinată de către TDK e faptul că materialul nu a fost adaptat momentan pentru bateriile de dimensiuni mari, cum sunt cele auto, nici chiar pentru telefoane, pentru că este mai fragil. Directorul companiei, Noboru Saito, declară totuși:

„noul nostru material, dezvoltat pentru bateriile cu stare solidă, poate aduce o contribuție semnificativă la transformarea energetică a societății. Ne îndreptăm către primele produse ce vor fi comercializate”. 

TDK are în plan furnizarea unui prototip de baterie anul viitor, iar ulterior speră să poată trece la producția în masă. Bateriile în stare solidă reprezintă de mai mulți ani o provocare, mai ales pentru industria auto. Momentan nu a fost descoperită o modalitate pentru a le face stabile și, mai ales, ieftine. 

Fondatorul CATL (cel mai mare producător chinez de baterii pentru vehicule electrice), Robin Zeng, e de părere că bateriile cu stare solidă nu vor avea un viitor și că sunt mai mari șanse de a obține o revoluție în domeniu prin folosirea unui catod de sodiu (mult mai ieftin) în locul celui de Litiu.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×