Acum că Black Friday se apropie de final, avem iată și statistici legate de obiceiurile românilor, în materie de retururi în cazul de față. Informațiile sosesc via BF.ro și descoperim pentru început faptul că produsele care revin cel mai des în depozite sunt articolele fashion, mai precis hainele și încălțămintea. Aflăm de exemplu că un retailer ce activează în zona fashion a a înregistrat peste 150 000 de retururi, ce se traduce în 30% din totalul comenzilor de BF.
Avem și statistici legate de telefoane, ceea ce ne interesează în mod special, acolo unde situația nu este atât de alarmantă, rata de retur fiind între 3 și 5%. Acest lucru ne dezvăluie că românii sunt mulțumiți de smartphone-urile achiziționate de BF, asta și pentru că mă gândesc că la mijloc este un proces îndelung de informare înainte de cumpărare.
Românii se informează din timp legat de telefonul pe care vor să îl cumpere și profită de ocazii precum Black Friday pentru a-și achiziționa modelul dorit la reducere, știind că fac o afacere bună. Posibil ca acele retururi înregistrate să fie datorate unor defecțiuni ale produselor și mai puțin de incompatibilitate precum se întâmplă la haine.
Iată ce spune un manager de la Marketplace evoMAG despre retururile înregistrate la electronice:
"Desigur, avem retururi, dar procentul este considerabil mai mic decât în cazul produselor de modă."
De asemenea, avem și o declarație de la Adriana Manu, marketing manager Fan Courier, legată de retururi:
"O parte dintre retururi vin de la clienți care comandă articole de casă sau decor, care nu se potrivesc cu stilul locuinței lor. Aceste produse sunt deseori returnate pentru că nu corespund așteptărilor vizuale sau practice ale cumpărătorilor."
Întrebarea de final este dacă ați returnat ceva din coletul comandat de Black Friday sau sunteți complet mulțumit de ce ați primit? Așteptăm răspunsuri în comentarii!