Un producător de telefoane renunţă la business-ul clasic, trece la AI; Iată strategia Meizu

719 ori
<b>Un producător de telefoane renunţă la business-ul clasic, trece la AI; Iată strategia Meizu</b>Meizu a reuşit mereu să se poziţioneze ca "nu chiar un brand de categorie B" din cadrul producătorilor de telefoane din China. Îmi amintesc şi acum că în anul în care iPhone 7 a inaugurat telefoanele fără jack audio, Meizu a venit cu asta

Meizu a reuşit mereu să se poziţioneze ca "nu chiar un brand de categorie B" din cadrul producătorilor de telefoane din China. Îmi amintesc şi acum că în anul în care iPhone 7 a inaugurat telefoanele fără jack audio, Meizu a venit cu asta cu câteva luni înainte. Era şi singura companie care obţinea procesoare Exynos cândva şi lansa telefoane cu Ubuntu la bord. Acum compania renunţă la telefoane şi trece la... AI.

La mijloc de lună februarie a venit vestea că Meizu, care a împlinit deja 20 de ani în business vrea să treacă la AI. Asta după ce în noiembrie 2023 anunţase că intră pe piaţa vehiculelor electrice. Meizu va crea acum "dispozitivele de mâine", unele pe bază de inteligenţă artificială şi va adopta o strategie "All In AI". 

Se lucrează la această schimbare de ceva vreme, conform lui Shen Ziyu, director şi CEO al Xingji Meizu Group. Tot el spune că Meizu a făcut trecerea în 2023 de la "o companie de telefoane mobile" la "un grup ecologic". Meizu a dezvoltat astfel experienţe imersive multi terminal, a lucrat cu platforma Unbounded Zhixing şi a adus brandul MYVU ca lider în zona ochelarilor AR.

Shen a spus şi că există schimbări mari pe piaţa smartphone, iar clienţii aşteaptă acum mai mult timp între achiziţiile de telefoane, 51 de luni în medie. Meizu pleacă de pe piaţa smartphone şi anulează telefoanele flagship aflate deja în dezvoltare, deci: Meizu 12 Pro, Meizu 22 şi Meizu 23. În acest an va lansa totuși un nou sistem de operare cu AI şi primul produs hardware cu AI.

În ciuda acestei pivotări, compania promite că va oferi suport în continuare pentru servicii şi produse Meizu şi va păstra şi magazinele offline din China.  Fostul oficial Meizu, Li Nan a lăudat nouă strategie a companiei, afirmând că AI-ul prezentat de alte branduri e doar un gimmick.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×