OnePlus nu a lansat încă acel model midrange OnePlus Z pe care îl aşteptam, dar aparent e gata să intre în alte segmente mai interesante în 2020. Ar vrea să atace zona low end şi pentru asta caută un partener ODM. Informaţiile vin de la parteneri ai companiei şi surse din industrie.
Compania chineză s-a adaptat rapid la contextul actual, cel al pandemiei, al bugetelor mici ale cumpărătorilor şi vrea să ne ofere şi telefoane mai accesibile. Ce e drept modelele OnePlus 8 au fost criticate pentru că sunt foarte scumpe, faţă de ce ne obişnuise compania la începuturile sale. OnePlus are furnizori pentru proiectele 4G şi caută şi furnizori pentru cele 5G.
Ca să facem o diferenţă clară între OEM şi ODM, OEM înseamnă Original Equipment Manufacturer, adică Foxconn e OEM pentru Apple. Apple vine cu designul şi ideile, iar Foxconn se conformează. ODM înseamnă Original Design Manufacturer, situaţie în care vine un client şi propune doar specificaţii partenerului ODM, iar acesta vine şi cu design şi cu componente şi cu producţie.
Practic OnePlus vrea să ia telefoane gata produse şi să le branduiască sub nume propriu. Asta i-ar putea dilua brandul şi ştirbi din imaginea premium, dar depinde şi cu cine va colabora. Un parteneriat cu un ODM înseamnă şi că rişti să ai alte telefoane identice cu al tău pe piaţa sub alt brand. OnePlus a crescut enorm în ultimul an, prinzând podiumul în zona high end în câteva ţări mari de pe glob.
Dacă vrea să crească şi mai mult trebuie să atace şi zona low end, dar acolo bătălia e aprigă, iar branduri ca Redmi sau Realme fac legea.