O veste ușor șocantă astăzi pentru împătimiții aplicațiilor de social media. Facebook și Instagram avertizează că utilizatorii de dispozitive iOS ar putea să plătească în viitor dacă doresc să utilizeze serviciile în continuare. Acest lucru s-ar întâmpla dacă aceștia nu le oferă accesul la datele personale și nu permit aplicațiilor să le urmărească modul de utilizare în aplicații. Totuși, astăzi nu aflăm cât valorează datele unui utilizator, ci doar ceea ce ar dori să facă Mark Zuckerberg în viitor. Iată și mesajul afișat în aplicația Facebook și Instagram:
Observăm în capturile de ecran mesajul “Ajutați la menținerea gratuită a aplicației Facebook”. Acest mesaj este afișat și de către Instagram. Nu știm încă ce înseamnă acest lucru, însă ar putea fi un semn conform căruia aplicațiile vor primi o versiune cu plată sau chiar un plan pe bază de abonament, asemeni Netflix, în viitor. Totodată, ar putea însemna tăierea anumitor funcții în versiunea gratuită pentru a face utilizatorii să plătească sau să acorde aplicațiilor dreptul de a-i urmări, ca și până acum.
După cum bine știți, Apple și Facebook au intrat într-un mare conflict atunci când compania din Cupertino a anunțat că odată cu iOS 14.5 va permite utilizatorilor să acorde sau nu permisiuni aplicațiilor pentru a-i urmări. Acest lucru se întâmplă pentru a afișa reclame personalizate. Algoritumul Facebook și Instagram este bazat pe acest tracking al utilizatorilor în celelalte aplicații, dar și pe datele personale. Mark Zuckerberg susține că noile reguli ale companiei din Cupertino pot dăuna micilor întreprinzători, iar noua opțiune i-ar ajuta să nu își piardă chiar tot publicul țintă.
De menționat că Apple a inclus noi reguli în App Store odată cu actualizarea la iOS 14.5. Una dintre ele interzice dezvoltatorilor să ceară bani utilizatorilor pentru a le permite accesul în aplicații gratuite. Nu este clar dacă Facebook și Instagram încalcă această regulă, dar ar putea fi foarte aproape. Momentan anunțul afișat în cele două aplicații este vag, iar doar un număr restrâns de utilizatori l-au putut vedea. Rămâne totuși de văzut ce planuri are Mark Zuckerberg și dacă va continua lupta cu Apple sau va găsi o cale de mijloc pentru a rezolva situația.