Pe lumea asta sunt reclame care promovează produse şi reclame care ironizează produsele rivalilor. Deseori în segmentul smartphone se recurge la a doua tactică, fie că e vorba de împunsături legate de lipsa de jack audio, de slot microSD, de breton sau mai nou... de pliabile.
Samsung SUA a lansat o reclamă nouă pe 2 noiembrie, al cărei scop singular pare să fie ironizarea Apple. Spotul are doar 30 de secunde, suficient cât să fie televizat, dar şi difuzat online. O serie de posesori de iPhone discută despre faptul că tot "aşteaptă ceva" şi unul dintre ei se urcă pe gard chiar pentru a privi în "grădina vecinului".
Aici apar două metafore: "Walled garden", adică ecosistemul închis Apple, dar şi "on the fence". Această din urmă expresie din limba engleză poate avea două sensuri: cel literal, adică "pe gard" sau "indecis", "nehotărât". Asta îmi aminteşte de studiul recent din Coreea de Sud care arată că publicul trece de 3-4 ori mai mult la telefoane pliabile venind de la iPhone decât acum 2 ani.
Zvonacii afirmă că Apple aşteaptă până în 2024 pentru a intra pe piaţa pliabilelor şi ar putea chiar să nu o facă printr-un telefon, ci printr-un laptop sau o tabletă. 2025 pare un pariu mai sigur, iar Apple vrea să fie 100% convinsă că are un produs viabil, care nu se strică uşor şi e atractiv pentru mase, eventual propunând şi ceva în plus faţă de rivali.
Cum vi se pare reclama Samsung şi ideea de reclamă care ironizează produse rivale? Parcă îmi aminteşte de spoturile prin care râdeau de bretoanele Apple...