Această zi de 16 februarie 2021 a fost marcată și de către un eveniment organizat online și menit să anunțe debutul oficial al brandului Vivo pe piața din România. Noi v-am informat despre sosirea companiei pe plan local încă de acum câteva zile, iar astăzi avem mai multe detalii despre ce ne rezervă brandul pentru început, la ce retaileri vor fi găsite telefoanele sale și pe ce gamă de preț/dotări se vor axa în primă fază.
Înainte de a discuta despre anunțurile de azi, țin să vă reamintesc faptul că Vivo este o companie independentă care își investește propriile resurse de R&D și care la nivel global are o echipă de aproape 10000 de oameni care lucrează în 9 centre de cercetare și dezvoltare. Cei de la Vivo a afirmat hotărât în cadrul evenimentului de astăzi la care am luat parte faptul că ei sunt o entitate distinctă față de BBK Electronics, asocierea cu acest grup fiind făcută de multe ori, deși nu este cazul.
Vivo s-a externalizat și funcționează pe cont propriu, iar de-a lungul anilor s-a remarcat prin telefoane cu raport preț-specificații atractiv. Filiala din România are pentru moment 6 angajați și evident un birou local, dar în perioada următoare se dorește extinderea echipei din țara noastră și desigur o prezență consistentă pe piața locală de smartphone. La conducerea echipei din România se află Bianca Anda Caloian, Marketing Specialist Vivo România.
Potrivit informațiilor dezvăluite azi, VIVO își va aduce în primă fază telefoanele mid-range din seria Y pe plan local, modele pe care le așteptăm listate cândva în următoarele 2 luni. Aici la Mobilissimo am pus deja mâna pe variantele Vivo Y70 și Vivo Y20S, telefoane care au primit unboxing-uri și clipuri cu primele impresii trasate de către colegul Alex. Dacă încă nu le-ați văzut, le-am integrat și mai jos:
Unboxing Vivo Y70
Unboxing Vivo Y20s
Țin să vă amintesc și faptul că acestea nu sunt primele telefoane Vivo pe care le-am testat aici la Mobilissimo, pentru că în 2019 reușeam să vă prezentăm ineditul Vivo NEX Dual Display cu ale sale două display-uri. Deși în portofoliul companiei avem multe terminale high-end, pentru moment Vivo România se va axa pe telefoanele mid-range și entry-level, urmând ca pe viitor odată cu evoluția prezenței locale și creșterea vânzărilor să vedem și alte terminale mai bine dotate din punct de vedere hardware.
Vivo a mai declarat în evenimentul de astăzi că modelul Y70 este cel mai bine vândut telefon din Polonia și nu ar fi exclus să devină și un hit pe plan local, având ca puncte forte ecranul AMOLED, bateria cu alimentare rapidă și camera foto quad. Apropo de telefoane, Vivo le împarte în funcție de dotări și prețuri în 3 coloane, după cum urmează:
- telefoane Vivo - modele entry-level și mid-range
- telefoane NEX - modele cu dotări de top și tehnologii de ultimă generație
- telefoane iQOO - modele din zona de gaming
Brandul proaspăt intrat pe piața de la noi a mai specificat și că potrivit unui studiu recent, lumea nu își mai schimbă telefonul atât de des precum în trecut - o informație bună de luat în calcul pentru cei care plănuiesc să își cumpere un telefon 5G de acum, chiar dacă rețelele nu sunt extinse. Dacă acum câștiva ani țineam 1 an sau maxim 1 an și jumătate un telefon înainte de a-l înlocui, acum un utilizator ajunge să păstreze un telefon chiar și 2 ani și jumătate înainte de a cumpăra un altul. Pentru că tot am vorbit aici despre 5G, aflați că primul model 5G Vivo ce va debuta în România va fi unul din seria V.
În România cei de la Vivo se vor axa pe două categorii de public și anume tinerii creatori de conținut/consumatorii de conținut media, respectiv publicul în vârstă care caută terminale cu display-uri generoase și prețuri accesibile. Vivo a încheiat un parteneriat cu eMAG pentru comercializarea telefoanelor sale în România, iar pentru reparații există o colaborare cu cei de la ESD Service. Se poartă discuții și cu alți retaileri de pe plan local pentru vânzarea telefoanelor Vivo.
Pe final ni s-a comunicat faptul că strategia Vivo din România implică obținerea încrederii clienților și oferirea de produse de calitate superioară la prețuri de sub 300 de euro în clasa mid-range.