Recent, Vivo a anunțat că va începe oficial să vândă telefoane în Ungaria, ceea ce ar putea semnala și o reîntoarcere în România pe viitor. În timp ce Vivo a rămas retrasă de pe piața românească, cu toate că a introdus unele telefoane oficial și aici în trecut, extinderea în Ungaria deschide noi uși, distanța geografică și similaritatea piețelor fiind factori favorizanți. Am avut ocazia să testăm câteva modele Vivo, și sincer, ne dorim să punem mâna pe recent lansata serie X200, care a stârnit interesul.
Pe măsură ce Vivo face primii pași în Ungaria, gama inițială oferită va include modele precum V40, V40SE (ambele în variante 4G și 5G) și Y28. Acestea vor fi disponibile la distribuitori ca Yettel, Media Markt, Firstphone și Bestbyte. Din punct de vedere tehnic, aceste telefoane sunt dotate cu specificații decente, acoperind o gamă largă de nevoi de utilizare, de la cele de bază la cele mai sofisticate, și combină tehnologia cu un design modern - rețeta perfectă pentru a atrage posibili clienți. În România, rămâne întrebarea dacă Vivo va relua în mod oficial vânzările, deși pe ici-colo, în magazine online, modelul X200 ar putea apărea.
Înființată în 2009, Vivo a devenit rapid una dintre companiile de top de pe piața globală. Potrivit CounterPoint Research, Vivo și OPPO dețin aproximativ 9% din piața mondială de smartphone-uri, redutabile pe poziția a patra, după giganții Samsung, Apple, și Xiaomi. Faptul că Vivo a decis acum să se extindă în Ungaria, punând bazele unei prezențe solide acolo, semnifică o strategie de creștere stabilă și relevantă în Europa de Est. Câți dintre noi nu am fi curioși să vedem ce inovații poate aduce Vivo, mai ales că piața de smartphone-uri din România este la fel de competitivă și dinamică precum cea din Ungaria?
Un aspect interesant la Vivo este că, deși acum funcționează independent de BBK Electronics, fostul său grup, continuă să aibă o strategie puternică de piață. BBK Electronics, care deținea și alte branduri cunoscute precum Oppo și OnePlus, a fost un adevărat lider în segmentele diverse ale pieței de telefoane. Cu toate acestea, complicațiile legate de patente cu Nokia au avut efecte negative pe termen scurt, dar Vivo pare că a găsit modalități de a naviga prin aceste provocări. Dacă ar decide să revină oficial în România, Vivo ar putea aduce modele puternice din punct de vedere tehnologic și competitiv, ajustate nevoilor consumatorului român.
Rămâne doar să vedem dacă și când Vivo va reveni oficial pe piața românească, dar cert este că există interes și cerere pentru produsele lor aici, cel puțin printre cei care au avut ocazia să le încerce.


