Google a încercat să facă un experiment în urmă cu câteva luni, limitând accesul persoanelor ce utilizează AdBlock la platforma YouTube. Totuși, măsura este acum utilizată la nivel global, iar compania a recunoscut că încearcă să facă utilizatorii serviciului de streaming să renunțe la AdBlock. Mai jos avem detalii.
YouTube descrie această limitare drept „un efort global” de combatere a programelor ce blochează reclamele (precum AdBlock). Măsura a fost anunțată oficial recent, iar ea este integrată pentru securizarea veniturilor YouTube din publicitate, încurajând totodată cât mai mulți oameni să îsi creeze un abonament Premium.
Conform companiei, utilizatorii trebuie sa permită afișarea reclamelor înainte, în timpul sau după videoclip, folosirea extensiilor de tip AdBlock fiind o încălcare clară a termenilor de utilizare ai serviciului. În ultimele săptămâni astfel de mesaje de avertizare au fost afișate inclusiv pentru utilizatori din România. Are ca scop dezactivarea extensiei AdBlock.
Există utilizatori care folosesc Brave ca browser, însă, iar extensia nu poate fi blocată în acest fel. De asemenea, dezvoltatorii care au creat AdBlock au început să actualizeze extensiile, iar acum funcționează la fel ca în trecut chiar și în cazul browser-ului Chrome. Pe smartphone-urile cu Android există aplicații terțe, dar pe iOS e mai greu să scapi de reclame fără un cont Premium.
Dacă Google nu va ajunge la rezultatul dorit (fie mai mulți abonați Premium, fie mai multe reclame afișate), se vehiculează că se vor lua alte măsuri. Se crede că vor fi dezactivate anumite funcții importante: istoric, sugestii de vizionare personalizate, posibilitatea de a crea playlist-uri.