Azi vreau să vorbim despre logo-uri. Îşi mai aminteşte cineva culorile de la Dialog, operator devenit ulterior Orange? Aveau albastru ca nuanţă de bază şi cu un accent portocaliu. Apoi au venit total portocalii. Înainte de Vodafone era Connex, care miza pe verde şi albastru la început, apoi doar pe verde. Vodafone a venit apoi şi a transformat verdele în roşu.
Cosmote a mizat la rândul său pe această culoare şi a devenit apoi Telekom, cu a sa nuanţa mov, mai bine zis magenta. Cum se face că la noi în ţara culoarea verde nu prea prinde la brandurile mari? Şi putem extinde discuţia în general, nu doar la operatori. Avem aşa: Orange - portocaliu, Vodafone - roşu, Telekom - mov, RCS & RDS - albastru.
Şi alte mari branduri de la noi merg pe albastru şi mă gândesc la Dacia şi Petrom. Şi totuşi verde? Cum rămâne cu verdele? Doar CEC mai ţine steagul sus pentru această nuanţă, care deşi e asociată cu reînnoirea şi prospeţimea, sau sănătatea, e uneori asociată şi cu gelozia sau invidia. Problema cu movul celor de la Telekom e că e asociat cu "regalitatea", "luxul" şi "eleganta", oarecum fiind un brand mai de fiță decât restul.
De curiozitate m-am uitat peste logo-urile companiilor din top 10 în zona telecom la nivel global pe anul 2015 şi nici urmă de verde. Albastrul şi roşul par să triumfe... Cât de mult ne pasă de culoare veţi spune? Aparent 85% din cumpărători fac o achiziţie după culoare, deci contează enorm. Cum a ajuns verdele un paria oare?!
Si totuşi Elmiplant si Gerovital au si nişte verde in top 10 al brandurilor de la noi, dar cu 2 branduri din 10 nu se face primăvară.