Cele mai importante 50 de branduri din România valorează 5 miliarde de euro; Aflăm cum stau brandurile din IT/telecom

Autor:  | Publicat în:  știri diverse 786 ori
<b>Cele mai importante 50 de branduri din România valorează 5 miliarde de euro; Aflăm cum stau brandurile din IT/telecom</b>Natura umană e uşor de prezis şi mereu când vedem un "top 5, 10, 50" cu cei mai bogaţi oameni ai lumii sau cele mai valoroase branduri vom intra in articol pentru a vedea dacă găsim ceva cunoscut

Natura umană e uşor de prezis şi mereu când vedem un "top 5, 10, 50" cu cei mai bogaţi oameni ai lumii sau cele mai valoroase branduri vom intra in articol pentru a vedea dacă găsim ceva cunoscut. Când apare un top 50 de branduri din România suntem cu atât mai interesaţi. Azi aflăm că primele 50 de branduri de la noi au o valoare totală de 5 miliarde de euro şi pornim în căutarea firmelor din zona IT/tech/telecom printre ele.

Studiul pentru a stabili acest top a fost realizat de către Brand Finance şi se aplică pe anul 2019. Trebuie spus şi că brandurile din top 50 generează capital de 4 ori mai rapid decât toată economia din România. 60% dintre aceste branduri sunt din sectorul privat şi au apărut în ultimii 30 de ani, iar brandurile de stat sunt în picaj.

  1. Dacia – 1.32 miliarde euro (+6.2%)
  2. eMAG – 584 milioane euro (+27.5%)
  3. Dedeman – 405 milioane euro (+33.5%)
  4. Petrom – 289 milioane euro (+48.9%)
  5. Banca Transilvania – 208 milioane euro (+40.9%) – de pe locul 6
  6. DIGI/RCS&RDS – 203 milioane euro (+9.5%) – de pe locul 5
  7. BRD – 158 milioane euro (+41.6%) – de pe locul 8
  8. Bitdefender – 128 milioane (+8.2%) – de pe locul 7
  9. Rompetrol – 111 milioane euro (+44%) – de pe locul 11
  10. Electrica SA – 101 milioane euro (-7.7%) – de pe locul 9

Dacia se află pe primul loc, cu 1.32 miliarde de euro, în creştere cu 6.2% faţă de anul anterior. Pe locul 2 găsim o surpriză, eMAG.ro, cu o cotaţie de 584 de milioane de euro şi un salt impresionant de 27.5% faţă de 2018. Urmează o serie de bănci, retaileri şi apoi apare DIGI/RCS & RDS pe locul 6, cu valoare de 203 milioane de euro şi creştere de 9.5%.

Tot în top 10, pe locul 8 găsim Bitdefender, unul dintre cei mai mari producători de soluţii de securitate cibernetică din lume, cu o valoare de 111 milioane de euro şi un salt de 8.2%. În vreme ce aceste nume cresc, companii ale statului, precum Tarom, CFR sau TVR au pierdut 20% din valoare doar în ultimul an, sau chiar mai mult. TVR nu a prins nici top 50.

Brandurile private au avantajul de a nu fi prinse în angrenajul statului, cu decizii neinspirate şi dependențe politice, dar au parte şi de finanţare străină deseori. Ţine mult şi de managementul inspirat, achiziţii cu cap şi extinderea în noi zone de activitate. Digi/RCS & RDS furnizează spre exemplu şi servicii de alimentare cu energie de câţiva ani. eMAG a fuzionat cu Extreme Digital pentru a se extinde în alte 5 ţări şi a cuceri piaţa din Ungaria şi tot aşa.

⚡ Poți obține un voucher de 10 euro când cumperi un telefon OnePlus, bani ce pot fi cheltuiți pe accesorii dacă inițiezi comanda folosind acest link.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×