Finalul lunii mai ne-a adus și un eveniment fizic marca eMAG, asta după 3 ani de pauză. Conferința de azi, 26 mai, a avut loc în București și i-a avut ca gazde pe Tudor Manea (CEO eMAG) și Iulian Stanciu (președinte executiv eMAG). Aceștia au profitat de ocazie pentru a anunța bilanțul pentru planul de investiții de 3,2 miliarde de lei pe trei ani, lansat în 2021.
Ce am aflat pentru început a fost că în primul an investițiile s-au ridicat la peste 1 miliard de lei și că în următorii 2 ani, grupul eMAG va continua să investească 2,2 miliarde de lei în planul său de transformare în ecosistem regional de comerț online. Iată câteva rezultate financiare din 2021:
- cifră de afaceri eMAG: 9,57 miliarde de lei
- venituri eMAG în România: 5,68 miliarde de lei
- cifră de afaceri Dante International SA (compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria): 7.346 miliarde de lei.
Tudor Manea, CEO-ul eMAG a dezvăluit faptul că rezultatele acestui plan de investiții se resimt deja, atât pentru clienți care cumpără acum mai des, dintr-o gamă mai largă de produse, cu livrare mai rapidă, cât și pentru cei 42.000 de antreprenori din MarketPlace. În cei 2 ani de pandemie, s-a atins o creștere de peste 60% a cifrei de afaceri, iar de aici a venit și încrederea pentru investițiile pregătite pentru anii viitori.
Despre Genius aflăm că numărul de clienți a înregistrat creșteri semnificative, în aprilie 2022 fiind 342.102 abonați la serviciul de livrare rapidă, după ce în urmă cu un an cifra era de 131.051 abonați. Numărul de produse disponibile în Genius a crescut de la 2.1 milioane în 2021 la 4.9 milioane în 2022, iar rețeaua Easybox de la 1000 unități la 2836 în prezent.
Pentru anul 2022 se urmărește extinderea rețelei EasyBox la 4000 de unități. Apropo de easybox, un detaliu interesant dezvăluit este acela că în timp ce un curier de top poate livra până la 100 de pachete la domiciliu într-o zi lucrătoare, un altul poate livra până la 500 de pachete la easybox. Mai aflăm că 1 din 2 comenzi sunt livrare în easybox și că cel mai important motiv pentru care românii aleg comerțul online este reprezentat de gama largă de produse și branduri disponibile.
Un anunț major făcut astăzi este acela că Genius se extinde, din 15 iunie, la patru aplicații: eMAG, Tazz, Fashion Days și Freshful. Prețul rămâne neschimbat, iar de la aceeași dată, abonații vor putea adăuga gratuit un membru al familiei în contul Genius. Pe final eMAG a mai dezvăluit că va continua investițiile în logistică pentru infrastructura digitală și în teghnologie, urmând a introduce un sistem de automatizare pentru ambalarea pachetelor în colete mai mari, pentru eficiență sporită.
S-a vorbit și despre eMAG Ventures și investițiile în dezvoltare Flip și platforma de servicii medicale Atlas. De asemenea, în cadrul sesiunii Q&A, eMAG a declarat că a avut în vizor extinderea către Ucraina acum câțiva ani, un pas pe care în final nu l-a finalizat și care acum se dovedește un smart choice. În prezent de urmărea extinderea către o nouă țară, dar momentan planul este în standby.