În ultima săptămână la Shanghai a avut loc unul dintre cele mai mari saloane auto din lume, ocazie cu care au debutat multiple maşini electrice şi am văzut multe branduri etalându-şi vehicule cu autonomie cât mai mare. Huawei s-a regăsit printre numele care au expus produse acolo, colaborând cu producători din China pentru lansa noi vehicule. Ce tehnologii revoluţionare a oferit Huawei pentru automobile aflaţi mai jos.
Salonul Auto Shanghai 2021 ne-a oferit deja cel puţin 3 SUV-uri electrice care poartă şi tehnologia şi semnătura Huawei, despre care am scris aici. Acum aflăm şi cele 3 componente şi soluţii principale prin care compania se remarcă în acest an în zona auto:
- radarul de imagistică 4D
- AR-HUD
- platforma MDC 810
Vă reamintesc că în octombrie 2020 Huawei a lansat brandul Huawei Inside (HI), prin care urma să furnizeze componente digitale pentru automobile. A colaborat cu producătorii de echipamente originale pentru a construi vehicule inteligente premium în cadrul proiectului. Acesta include infrastructură digitală nouă pentru vehiculele inteligente, cinci soluti inteligente (Intelligent Driving, Intelligent Cockpit, mPower, Intelligent Connectivity şi Intelligent Vehicle Cloud) şi peste 30 de alte componente inteligente.
Noile automobile prezentate în Shanghai au la bord HarmonyOS în varianta cockpit, oferind un ecosistem complex de aplicaţii. Modulele din unitatea principală Kirin de pe maşinile partenerilor folosesc procesare neurală pentru sarcinile avansate. Una dintre cele mai interesante inovaţii este Radarul de Imagistică 4D Huawei de înaltă rezoluție, care foloseşte un sistem complex de antene 12T24R, cu 12 canale de transmisie şi 24 de canale de recepţie, care este de 24 de ori mai puternic decât un sistem de antene al unui radar convenţional mmWave.
Poate fi folosit oricând, indiferent de lumină ambientala şi de condiţiile atmosferice. Îi permite vehiculului să se orienteze la 360 de grade şi detectează toate obiectele din jur. Huawei a prezentat şi Octopus, o platformă deschisă pentru condus autonom, care foloseşte o sumedenie de date, hărţi HD şi algoritmi avansaţi. Este o platformă cu circuit închis pentru condus inteligent, bazată pe sinergia vehicul-cloud.
A fost prezentată şi platforma Huawei MDC 810, deschisă şi standardizată, care oferă condus inteligent în serie şi cea mai mare putere de procesare din industrie. Ajunge până la 400 TOPs şi respectĂ standardele ASIL-D.

(1)_580x387.jpg)
(1)_580x350.jpg)
(1)_580x326.jpg)

