YouTube dat în judecată în Europa pentru detectarea extensiilor adblock; Meta se află în „aceeași oală”

3.163 ori
<b>YouTube dat în judecată în Europa pentru detectarea extensiilor adblock; Meta se află în „aceeași oală”</b>Nu cu mult timp în urmă vă anunțăm că YouTube poate detecta folosirea adblock. De asemenea, Meta a reușit să evite legislația UE care prevede urmărirea utilizatorilor pentru afișarea reclamelor personalizate prin crearea unui abonament lunar care

Nu cu mult timp în urmă vă anunțăm că YouTube poate detecta folosirea adblock. în încercarea de a face utilizatorii platformei să renunțe la această extensie. De asemenea, Meta a reușit să evite legislația UE care prevede urmărirea utilizatorilor pentru afișarea reclamelor personalizate prin crearea unor abonamente lunare care îți permit să folosești Facebook și Instagram fără reclame. Totuși, aceste măsuri luate de către Google și Meta par să încalce legislația GDPR. Mai jos avem detalii.

Au fost depuse acuzații recent la un tribunal din Irlanda. Potrivit acestora, modalitatea prin care YouTube detectează folosirea extensiilor adblock și aplicații care blochează reclamele pe aplicația de streaming contravine legislația europeană privind protecția datelor. 

Omul care a înaintat acest proces ar fi Alexander Hanff, expert în securitate cibernetică și consultant în domeniul protecției datelor. El acuză Google de folosirea unor script-uri YouTube care acționează precum un sistem de interogare a broswer-ului web.

Cere informații despre configuratia acestuia si extensia instalate în acest fel. Totul se face fără o informare prealabilă a utilizatorilor și cu atât mai puțin obținerea unui consimțământ pentru aceste practici.  Într-o declarație pentru publicația The Register, acesta spune:

„Consider că noul script YouTube este un program spyware – și anume tehnologie de supraveghere, deoarece este implementat fără știrea mea sau autorizarea pe dispozitivul meu cu scopul exclusiv de a-mi intercepta și monitoriza comportamentul (indiferent dacă reclamele se încarcă sau nu în browserul meu sau sunt blocate de o extensie AdBlock),”

Nici Meta nu e mai presus. Subliniind deciziile instanțelor și autorităților de protecție a datelor din Europa care au interzis publicitatea comportamentală fără consimțământul explicit, Hanff susține că Meta a procesat date pentru direcționarea reclamelor comportamentale fără un temei legal pentru a face acest lucru de cel puțin cinci ani. Și astfel rezultă, spune el, că implementarea și executarea scripturilor care monitorizează comportamentul și adună date este, de asemenea, ilegală.

Cumva Meta a reușit să evite legislația prin implementarea unui abonament în urmă cu câteva zile, doar că monitorizarea utilizatorilor care folosesc serviciile gratuit reprezintă în continuare o încălcare a legislației GDPR. 

Hanff e de părere că ar trebui aplicată mai multă presiune asupra companiilor care se folosesc de astfel de mijloace pentru încălcarea GDPR. Procesul de reglementare se mișcă lent, iar sancțiunile financiare nu funcționează, sumele fiind prea mici pentru a schimba comportamentul corproativ.

Cei de la The Register au așteptat un răspuns cu privire la acuzații din partea Google și Meta, însă companiile nu au dorit să comenteze. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×