Finlandezii de la Nokia tocmai ce au anunțat astăzi pe neașteptate lansarea unui nou produs software numit Mika (Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant) - primul asistent digital de pe piață ce este destinat operatorilor telecom. Se promite astfel îmbunătățirea eficienței operatorilor, informația căutată urmând a fi oferită într-un mod mult mai rapid pe bază de indicații vocale către ingineri.
De asemenea, se reduce totodată și timpul necesar pentru căutarea de informații în modul clasic, operatorii având posibilitatea de a se concentra pe acele sarcini cheie ale afacerii fără a fi distrași de complexitatea mediilor de rețea multi-tech. Asistentul digital este special creat pentru a diagnostica și analiza cauzele ce duc la erori ale rețelei, oferind asistență automată și indicând procedura corectă pentru remedierea problemei descoperite.
Printr-o singură interfață inginerii pot accesa toate documentele și sursele de date, primi sfaturi în funcție de problema întâmpinată și căpăta cunoștiințe printr-o interacțiune aproape umană. MIKA este bazat pe platforma Nokia AVA și asigură inteligență augumentată (extinsă), învățare automată și acces la o bibliotecă uriașă ce conține cele mai bune practici de rezolvare a erorilor de rețea