Prin intermediul unui comunicat de presă astăzi Grupul eMAG dezvăluie detalii despre veniturile înregistrate pe parcursul anului 2020 și despre evoluția operațiunilor internaționale. Aflăm pe această cale faptul că anul trecut s-a ajuns la 8,93 miliarde de lei venituri, dintre care 5,42 miliarde de lei au reprezentat veniturile eMAG din România. Operațiunile din Ungaria și Bulgaria au înregistrat o creștere importantă, de 87%, ajungând la 2,1 miliarde de lei.
Aceste rezultate confirmă potrivit eMAG, o primă etapă de dezvoltare accelerată a ecommerce și reflectă investițiile în tehnologie, infrastructură logistică, în dezvoltarea internațională și a eMAG Marketplace. Iată ce a declarat Tudor Manea, CEO eMAG despre veniturile înregistrate în 2020:
„Anul 2020 a fost unul complicat, în care, la început ne-am adaptat din mers, investind în programe de work from home, dar și în siguranța angajaților din prima linie. Tot ecosistemul de ecommerce, format din furnizori, comercianți în Marketplace, curieri, tehnologie, cei 7.500 angajați eMAG, a servit foarte bine clienții în momentele grele ale pandemiei. Am ajutat autoritățile în lupta impotriva pandemiei cu materiale sanitare necesare, care nu se găseau la momentul respectiv, în valoare de 12,5 milioane de lei prin programul Donează pentru linia întâi. Nu în ultimul rând, am dezvoltat servicii pentru clienți, adaptate noului context. În continuare vom investi în creștere, cu focus pe dezvoltare internațională și comercianții din Marketplace, dar și în companii antreprenoriale românești care vor să se dezvolte internațional."
Suntem informați și despre faptul că Dante International SA, compania care cuprinde eMAG România, Fashion Days România și realizează vânzări pentru eMAG Bulgaria și eMAG Ungaria, a înregistrat o cifră de afaceri de 6,72 miliarde de lei în 2020. Aflăm că odată cu intrarea în noua etapă de dezvoltare, eMAG vrea să consolideze prezența în regiune prin investiții de 3,2 miliarde de lei cu scopul de a deveni un ecosistem regional de tehnologie.
Se va extinde rețeaua easybox dar și ridica un nou centru logistic cu suprafață de 130.000 de metri pătrați care permite integrarea a 1000 de selleri în programul Fulfilment by eMAG. Aflăm că în Ungaria ținta de vânzări este de 1 miliard euro în următorii 4 ani, țară în care au fost deschise primele showroom-uri și unde s-au instalat 160 de unități easybox.
În Bulgaria tocmai a fost inaugurat primul showroom, iar legat de Marketplace, aflăm că acesta a ajuns la peste 36.000 de IMM-uri care vând în România, Bulgaria și Ungaria, cu 80% mai mult decât anul trecut. eMAG își propune să reducă amprenta de carbon a produselor și serviciilor la zero pe întreg lanțul de aprovizionare în următorii 10 ani.
Ni se reamintește că Grupul eMAG are în portofoliu brandul eMAG, retailerul Fashion Days, PC Garage, compania de curierat Sameday, atelierul de reparații Depanero, agenția de marketing online Conversion Marketing, compania de software Zitec și platforma de livrări la domiciliu tazz by eMAG.


