UPDATE: Operatorul Vodafone este din nou bun de plată; ANCOM amendează compania cu suma de 100.000 lei pentru neaplicarea plafonului maxim la internet în roaming

Autor:  | Publicat în:  Vodafone  Operatori  ANCOM 1.710 ori
<b>UPDATE: Operatorul Vodafone este din nou bun de plată; ANCOM amendează compania cu suma de 100.000 lei pentru neaplicarea plafonului maxim la internet în roaming</b>Operatorul Vodafone este din nou în centrul atenției astăzi, și nu pentru că este lansată un nou serviciu sau promoție, ci pentru că primește o altă amendă. Doar câteva zile au trecut de la amenda în valoare de 50.000 pe care compania o primea, și iată că

Doar ieri ce aflam faptul că Vodafone a fost amendat de către ANPC pentru o serie de promoții înșelătoare ce promiteau mesaje și apeluri nelimitate clienților - fiind vorba despre o amendă în cuantum de 50.000 lei.  Se pare că operatorul nu scapă atât de ușor, și asta pentru că acum cei de la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații sancționează din nou compania cu o amendă mai usturătoare.

În valoare de 100.000 lei, această amendă este aplicată operatorului pe seama faptului că acesta nu a aplicat plafonul financiar sau de volum maxim care să limiteze consumul de date în roaming la costul implicit de 50 euro/lună (fără TVA, sau la un alt nivel ales de către utilizatori din cele puse la dispoziție de propriul furnizor. Descoperim că neaplicarea plafonului de date în roaming încalcă dispozițiile din Regulamentul UE nr. 531/2012 și constituie contravenție.

Printre categoriile de utilizatori afectați se numără beneficiari ai ofertei 'Roaming pe zi' (în țările în care se aplică oferta cu același nume), opțiune introdusă de Vodafone în oferta sa comercială începând din data de 1 iulie 2012, respectiv utilizatorii al căror plan tarifar include beneficii de roaming.

Operatorul este obligat să restituie celor două categorii de abonați mai sus menționat, la cerere, orice sumă achitată de aceștia peste nivelul de 50 euro/lună (fără TVA) pentru consumul de date în roaming efectuat de la 1 iulie 2012 și până în prezent. Până la data de 1 decembrie 2016, Vodafone are obligație să pună la dispoziție un serviciu de informare cu privire la consumul cumulat exprimat în volum sau în moneda în care le este emisă factura - cu scopul de a garanta astfel aplicarea plafonului de date.

UPDATE: Prin intermediul unui comunicat de presă proaspăt sosit în inbox-ul nostru aflăm că Instanța admite cererea Vodafone și suspendă aplicarea măsurilor cu efect retroactiv impuse de ANCOM. Astfel, se suspendă obligația operatorului de a restitui la cerere, orice sumă achitată peste 60 de euro (TVA inclus) pentru serviciile de comunicații de date în roaming pe planuri alternative. De asemenea, plata amenzii impuse de către ANCOM este suspendată.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×