Abonamentul tău de telefonie se poate prelungi automat; Ce faci atunci?

14.266 ori
<b>Abonamentul tău de telefonie se poate prelungi automat; Ce faci atunci?</b>ANCOM ne informează azi cu privire la prevederile în vigoare legate de contractele de comunicaţii electronice. Pot părea lucruri de bun simţ, dar mulţi dintre clienţi nu îşi cunosc drepturile şi obligaţiile. Azi scriem despre faptul că după

ANCOM ne informează azi cu privire la prevederile în vigoare legate de contractele de comunicaţii electronice. Pot părea lucruri de bun simţ, dar mulţi dintre clienţi nu îşi cunosc drepturile şi obligaţiile. Azi scriem despre faptul că după încetarea contractului iniţial, de cel mult 24 de luni, un abonament se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată.

Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalităţi, oricând după expirarea duratei iniţiale. Înainte ca acest contract să fie prelungit automat, furnizorii au obligaţia de a informa utilizatorii, în timp util şi pe suport durabil cu privire la încetarea contractului. În plus trebuie să îi informeze şi cu privire la mijloacele de denunţare unilaterală a contractului, dar şi despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

În general un contract de comunicaţii electronice se prelungeşte automat, după încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice au de asemenea obligaţia de a informa utilizatorii finali cu privire la încetarea contractului şi la mijloacele de denunţare unilaterală. 

Dacă utilizatorii se hotărăsc să renunţe la contract după expirarea perioadei iniţiale, nu vor plăti vreo taxă de reziliere, în mod evident. Există de obicei şi o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunţare. În acele situaţii utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare.

Dacă utilizatorul nu exprimă vreo opţiune sau demers pentru a înceta contractul, el va continua. Poate solicita şi renegocierea contractului sau încheia un contract nou. ANCOM poate lua măsuri dacă prelungirea de contract nu se face conform regulilor sau dacă utilizatorul nu e informat despre încetarea contractului şi legat de cele mai bune tarife.

Sesizările se pot face aici.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×