Aplicațiile travel și retail monitorizează acțiunile utilizatorilor iPhone fără ca aceștia să știe; Apple le dă un ultimatum dezvoltatorilor

Autor:  | Publicat în:  Apple  iOS 456 ori
<b>Aplicațiile travel și retail monitorizează acțiunile utilizatorilor iPhone fără ca aceștia să știe; Apple le dă un ultimatum dezvoltatorilor</b>La o săptămână distanță de la problema întâmpinată de către utilizatorii FaceTime care puteau asculta persoana apelată chiar înainte ca aceasta să răspundă, iată că în tabăra Apple mai apare o problemă de spionaj

La o săptămână distanță de la problema întâmpinată de către utilizatorii FaceTime care puteau asculta persoana apelată chiar înainte ca aceasta să răspundă, iată că în tabăra Apple mai apare o problemă de spionaj. Aflăm pe seama unei investigații realizate de către publicația TechCrunch faptul că numeroase aplicații hoteliere și din domeniul travel înregistrează acțiunile utilizatorilor iPhone fără ca aceștia să știe.

Această practică este una cunoscută aparent și implică angajarea unei companii 3rd party, în cazul de față fiind vorba despre firma Glassbox care a inclus tehnologia de înregistrare a ecranului în aplicația iOS. Ulterior, software-ul Glassbox înregistrează toate acțiunile pe care le realizăm în aplicație, dar și face capturi de ecran 

Pe deasupra suntem informați că aplicații precum Air Canada înregistrează și realizează capturi de ecran și la introducerea de date senzitive de către utilizatori precum datele pașaportului, numărul cardului și alte informații personale și financiare. Problema și mai mare este că nici o aplicație ce adoptă această practică nu menționează pe undeva că utilizatorii au sesiunea înregistrată.

Utilizatorii nu știu că se întâmplă asta și nu și-au dat acordul în nici un fel. Potrivit investigației TechCrunch printre aplicațiile iOS problematice se numără Air Canada, Abercrombie & Fitch, Hollister, Expedia, Hotels.com, Singapore Airlines și altele.

De asemenea, raportul dezvăluie că aplicația Air Canada nu ascunde fișierele cu înregistrările de sesiuni ale utilizatorilor atunci când sunt trimise de pe telefon către serverele companiei, ceea ce înseamnă că sunt vulnerabile în fața unei tehnologii de interceptare. Apropo de Glassbox, aceștia au venit cu un comunicat de presă prin care afirmă că partenerii săi nu sunt interesați în "spionarea consumatorilor" ci în îmbunătățirea experiențelor oferite.

Declarația sună mai mult ca o scuză și problema majoră nu ar fi colectarea datelor ci faptul că utilizatorii nu și-au dat consimțământul pentru această practică. Vestea bună este că Apple vrea să pună capăt acestei practici și le dă un ultimatum dezvoltatorilor care fie vor dezvălui utilizatorilor faptul că le înregistrează sesiunile, fie își vor vedea software-ul eliminat din App Store.

Apropo, sunt șanse ca și aplicațiile similare de pe Android să înregistreze sesiunile utilizatorilor.

 

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×