Premierul Ilie Bolojan a anunțat o modificare importantă în fiscalitatea auto. Începând de anul viitor, mașinile noi vor beneficia de un impozit mai mic cu 20%, în timp ce posesorii de mașini foarte vechi vor fi penalizați cu un plus de până la 20% la impozit. Măsura face parte din al doilea pachet fiscal pregătit de Guvern și e legată de un „jalon” european pentru taxarea poluării. Detalii avem mai jos!
Oficialii speră ca până pe 10 decembrie Curtea Constituțională să declare constituțional întregul pachet, după ce articolele considerate neconstituționale, inclusiv cel despre testarea cu poligraf a angajaților ANAF, au fost eliminate. Premierul a subliniat că adoptarea rapidă a acestor măsuri e esențială pentru ca România să poată depune cererea de plată numărul 4 din PNRR, adică 2,62 miliarde de euro care ar trebui să intre în țară la început de 2026.
Reducerea de impozit pentru mașinile noi e gândită ca un stimulent pentru înnoirea parcului auto, dar și ca o soluție pentru reducerea poluării. Penalizarea mașinilor vechi, însă, ar putea afecta un segment larg al populației care depinde de vehicule vechi, în special în zonele rurale.
Rămâne de văzut dacă această schimbare va avea impact real în piață sau doar în bugetul statului.


