Serviciul digital de vanzare a melodiilor Rhapsody lanseaza un "atac" asupra lui iTunes, oferind melodii online prin parteneri ca Yahoo sau Verizon Wireless. Melodiile vor fi disponibile in format MP3, ceea ce inseamna ca utilizatorii unui iPod le vor putea asculta. Sa fie acesta inceputul sfarsitului pentru iTunes?
Pana acum Rhapsody, detinut de catre Real Networks si MTV Networks (al celor de la Viacom) se concentra pe un serviciu bazat pe abonament, dupa cum ne informeaza Reuters. Serviciul permitea un streaming nelimitat de melodii la pretul de 13 sau 15 dolari de luna, in locul platii pentru fiecare download. Vice presedintele Rhapsody, Neil Smith a afirmat ca vechea oferta nu era compatibila cu faimosul iPod, limitand popularitatea serviciului.
Rhapsody va opera in tandem cu site-urile muzicale MTV si iLike, una dintre aplicatiile muzicale cele mai utilizate de pe site-urile de social networking gen Facebook. Acest rival al lui iTunes va fi disponibil si pe telefoanele mobile prin intermediul serviciului Verizon Wireless VCAST Music. Cumparatorii unei melodii prin intermediul telefonului o vor putea descarca pe aceasta pe computer, daca doresc. Initiativa Rhapsody va fi insotita de o campanie de marketing de 50 de milioane de dolari, efectuata cu ajutorul retelei MTV si a site-urilor web.