Bătălia dintre Android și iOS nu se dă doar la capitolul terminale vândute, ci și pe piața de advertising mobil. Astfel, analizând datele furnizate de către compania de studii de piață Millenial Media, deducem că aceste platforme sunt foarte apropiate pe piața de advertising, atât în privința afișărilor, cât și a veniturilor.
Datele pe care le-a luat în calcul Millenial Media se aplică pe luna aprilie a acestui an, în care Android a fost lider pe piața de advertising, cu 53% cota, în vreme ce iOS a scăzut cu 1%, ajungând la 27%, iar RIM a deținut 17%. Windows Phone a început să conteze, atingând primul său procent și crescând cu 0.5% față de ultimul studiu. și asta în vreme ce Symbian a rămas la doar 2%...
în privința veniturilor din advertising, iOS domină cu 45%, Android fiind puțin în urmă, cu 43%. RIM a atins doar 9% din veniturile din reclame pe mobil, iar Symbian și Windows Phone au intrat în categoria "altele" cu doar 3%. Vești bune pentru Microsoft, deoarece WP7 a început să conteze, iar Nokia va cunoaște o propulsare înapoi printre marii jucători tot prin intermediul platformei Microsoft, de îndată ce va lansa un telefon sau mai multe cu WP7.