Android este un colos ce pare imposibil de oprit şi pentru asta trebuie doar să aruncăm o privire asupra cotei sale de piaţă în zona smartphone. Platformă a atins 86.2% cota în trimestrul 2 al acestui an, conform celor mai noi cifre dezvăluite de Gartner.

Android nu e popular doar în zona de smartphone-uri mid-range şi low-end pe pieţele emergente, pentru că acolo au început să se vândă bine şi modelele premium. Acestea au crescut cu 6.5% în ultimul trimestru. Samsung Galaxy S7 e dat ca exemplu pozitiv, dar şi modelele Huawei şi Oppo datorită preţurilor accesibile. Samsung şi-a adjudecat o cotă de piaţă de 22.3% in secţiunea smartphone, recâştigând o parte din popularitatea pierdută în ultimii ani pe pieţele emergente.

Între timp Huawei are o cotă de 8.9%, iar Oppo 5.4%. Xiaomi a pierdut din popularitate în aceeaşi perioadă. Şi dacă tot vorbim de pierderi iOS a scăzut cu aproape 2% în cota faţă de anul trecut, ajungând de la 14.6% la 12.9%, fiind întrecut la picaj doar de Microsoft Windows. Trăgând linie, Gartner afirma că livrările smartphone au crescut cu 4.3% în trimestrul 2 al acestui an, faţă de cel anterior, iar numărul de unităţi livrate global ar fi de 344 milioane.
Toate pieţele mature, în afară de cea japoneză ar fi înregistrat creştere încetinită în ultimele 3 luni, afirma Gartner.


