[UPDATE: Declarație oficială Telekom] Telekom acuzată că a falsificat semnăturile clienţilor şi a inventat contacte; Poliţia a intrat pe fir

5.693 ori
<b>[UPDATE: Declarație oficială Telekom] Telekom acuzată că a falsificat semnăturile clienţilor şi a inventat contacte; Poliţia a intrat pe fir</b>Telekom România are probleme serioase de imagine, după ce Libertatea a publicat un reportaj în care îi acuză de "facturi umflate cu contracte inventate". Aparent, zeci de oameni au mers la Poliţie pentru a acuza

UPDATE 14-01-2020: Ca urmare a articolului nostru publicat ieri, Telekom România ne-a contactat pentru a informa privind poziția companiei legat de situație:

“Telekom Romania nu tolerează niciun fel de practică frauduloasă, aplicând atât măsuri de prevenire a riscurilor, cât și măsuri de corecție în caz de incidente, inclusiv sancțiuni conform legii. Recomandăm clienților noștri, ca în momentul în care sesizează potențiale nereguli legate de serviciile contractate, să contacteze imediat Telekom Romania prin canalele de asistență 1234/021.404.1234 sau prin formularul de contact disponibil pe site-ul companiei www.telekom.ro/contact.

Dorim să îi asigurăm pe clienții noștri că facem toate demersurile necesare pentru a stabili faptele concrete aferente fiecărei sesizări, pentru a identifica și clarifica toate aspectele fiecărui caz semnalat. De asemenea, cooperăm cu autoritățile competente în beneficiul clienților noștri.

ARTICOL INIȚIAL 13-01-2020:

Telekom România are probleme serioase de imagine, după ce Libertatea a publicat un reportaj în care îi acuză de "facturi umflate cu contracte inventate". Aparent, zeci de oameni au mers la Poliţie pentru a acuza că operatorul le-a falsificat semnătura. Avem detalii mai jos.

Înainte de toate trebuie spus că Libertatea nu mai e acel tabloid pe care îl ştiam cu "fata de la pagina 5" acum 10 ani. Sub Cătălin Tolontan de câţiva ani au publicat investigaţii şi dezvăluiri foarte bine documentate. Acum publicaţia a fost contactată de un cititor, care şi-a semnalat situaţia. Era un client vechi Telekom şi a fost contactat telefonic de un reprezentant al companiei, care a făcut o ofertă de abonament de voce, alături de un telefon nou.

A refuzat oferta, dar cu o lună mai târziu a primit o factură, pe care apărea costul noului abonament, cel refuzat. Ulterior a fost depusă o reclamaţie telefonică şi i s-a indicat clientului să facă plângere penală. Apoi urmează două reclamaţii la Telekom şi plângeri la ANPC, ANCOM şi Poliţie. Situaţia nu se schimbă timp de 7 luni....

Într-o lume ideală, operatorul ar fi anulat contractul în baza reclamaţiei. Mai mult de atât, clientul nici măcar nu a primit telefonul promis "la ofertă". Facturile continuă să vină, iar Telekom a declarat că va reglementa situaţia după ce Poliţia îşi va încheia cercetările. În mod inedit păgubitul a declarat că la secția de Poliţie unde a făcut plângerea erau şi alte cazuri similare în lucru. Libertatea a luat legătura cu Poliţia Capitalei, aflând de alte 13 plângeri doar la acea secţie cu privire la Telekom.

În total în Bucureşti au fost 41 de dosare penale cu privire la înşelăciune şi/sau fals în înscrisuri sub semnătură privată, cu privire la contracte ale acestui operator. Problema e că lucrurile au fost mult tărăgănate şi nu prea vizibile. Poliţia recomandă păgubiţilor să meargă în instanţă pentru a îşi recupera prejudiciul, dar asta înseamnă bani de avocat şi timp. Libertatea a cerut un răspuns de la Telekom, dar răspunsul a fost vag:

Telekom tratează în mod profesionist orice situație care poate ridica suspiciuni de fraudă și investighează intern fiecare situație semnalată de către clienți sau de către autorități și, în funcție de rezultatele investigațiilor, ia măsurile necesare, în conformitate cu legislația în vigoare.

Operatorul se pune totuşi la dispoziţia autorităţilor pentru a rezolva problema. Personal nu m-a încântat niciodată să îmi dau acordul pentru semnarea unui contract prin telefon, ci am preferat să semnez fizic pentru lucrurile de gen. Vestea bună pentru clienţii păgubiţi e ca Telekom ar fi trebuit să păstreze înregistrările convorbirilor şi putem afla exact dacă oamenii aceia şi-au dat sau nu acordul pentru un abonament nou. Trebuie doar ca Poliția să asculte înregistrările. 

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×