Am discutat cu Alberto Matrone (VP Europa de Est) și Per Ekman (Director Comercial) de la HMD Global despre noile telefoane Nokia și ce rezervă viitorul

Autor:  | Publicat în:  Nokia  HMD Global  Interviu Mobilissimo 724 ori
<b>Am discutat cu Alberto Matrone (VP Europa de Est) și Per Ekman (Director Comercial) de la HMD Global despre noile telefoane Nokia și ce rezervă viitorul</b>Deși timpul pe care l-am petrecut în acest an pe culoarele târgului IFA a fost limitat, am avut ocazia să discut cu o serie de oficiali HMD Global despre noile telefoane pe care Nokia le-a adus în Berlin și despre ce rezervă viitorul

Deși timpul pe care l-am petrecut în acest an pe culoarele târgului IFA a fost limitat, am avut ocazia să discut cu o serie de oficiali HMD Global despre noile telefoane pe care Nokia le-a adus în Berlin și despre ce rezervă viitorul. Este vorba despre Alberto Matrone (Vicepreședinte HMD Global Europa de Est) și Per Ekman (Director comercial HMD Global), persoane din conducerea companiei finlandeze ce ne-au răspuns întrebărilor de mai jos cuprinse într-un interviu. 

Alberto Matrone

(Alberto Matrone - VP HMD Global Europa de Est)

Înainte de a descoperi răspunsurile date de către aceștia, aflați și câteva detalii despre oficialii HMD Global. În primul rând, Alberto Matrone este un expert în marketing și vânzări atât pentru zona consumer, cât și cea business. Are o experiență de peste 20 ani în zona wireless și ultimii 10 ani i-a petrecut în roluri de conducere în dezvoltarea de inovații mobile și wireless. A fost manager general Microsoft Central East Europe și înainte, vice-președinte Nokia pe Europa Centrală și de Est, respectiv manager general Nokia Iberia. 

Per Ekman

(Per Ekman -  Director comercial HDM Global)

Per Ekman pe de altă parte, a lucrat cu firme precum Saab, Nokia și Microsoft pentru mai bine de 20 ani, având și funcția de Director de finanțe Nokia APAC și mai recent, Director Vânzări la Microsoft. Acesta s-a specializat în optimizarea strategiei post-vânzare pe plan European și în momentul de față își aduce cunoștiințele în domenii precum finanțe, vânzări și marketing, strategie corporativă. 

Să trecem la interviu!

1. Prin ce considerați că cele două telefoane noi anunțate, Nokia 7.2 și Nokia 6.2, pot prezenta interes mai mare pentru potențialii clienți decât modelele concurente?

Alberto: Înainte de a răspunde la această întrebare țin să menționez că am revenit pe piață prin device-uri cheie precum Nokia 6, telefon ce a debutat pe piața din China și care a intrat în segmentul de buget. Știm care sunt produsele Nokia de succes din România și avem o gamă largă de produse menite pentru fiecare categorie de consumator. Prin Nokia 6.2 și Nokia 7.2 aducem publicului terminale cu prețuri accesibile și din segmente diferite și oferim promisiunea unor actualizări rapide, de durată. 

Per:  Sunt câteva lucruri în care ne încredem, primul fiind design-ul premium nordic și materialele pe care le folosim ce îți spun clar că ții în mână un Nokia. Un lucru pe care nu mulți îl cunosc este acela că oferim suport software și actualizări de securitate pe termen lung, 3 ani de update-uri de securitate și 2 ani de actualizări software majore. Atât timp cât deții un Nokia poți fi sigur că este protejat la nivel de securitate și că ai cel mai nou Android. Vrem ca voi consumatorii să decideți când să vă schimbați telefonul, nu să decidem noi pentru voi. Credem că acesta este adevăratul element de diferențiere între noi și competitori, iar instalarea lui Android One pe telefoane atestă că punem clienții pe primul plan, oferindu-le posibilitatea de a alege ce să instaleze și nu să impunem, 

2. Dacă ar fi să faceți un top 3 pentru funcțiile/dotărilor telefoanelor ca importanță pentru Nokia, ca producător, care ar fi ele?

Alberto: În primul rând aș zice că dezvoltarea 5G-ului este principalul feature la ora actuală, dar punem accentul și pe partea de imagistică acolo unde pretențiile cresc de la an la an și unde dorim să creștem. Aș spune că orice evoluție în materie de tehnologie este importantă pentru Nokia și la fel și partea de securitate pe care punem mare accent.

Per: Pot spune că software-ul și Android-ul pur reprezintă un punct principal pe care îl avem în vedere, dorind să oferim clienților suportul și protecția datelor. În același timp căutăm metode de a îmbunătăți camerele foto de pe telefoanele noastre și a le diferenția pentru că fotografiile reprezintă o principală metodă de socializare, fiind prezente pretutindeni. De aceea acordăm investiții serioase în R&D. Nu în ultimul rând, consider că bateria și autonomia reprezintă un aspect important pentru HMD Global/Nokia. 

3. Unde țintește Nokia în următorii 3 ani? Mă refer la vânzări desigur. Pe ce loc considerați că se va afla Nokia privind totalul vânzărilor în 2022?

Alberto: Dacă aș spune unde am putea fi peste 3 ani, aș putea da orice cifră, dar facem lucrurile diferit piață cu piață. Aș putea spune o cifră a vânzărilor care ne avantajează, dar realitatea ar fi alta, așa că tot ce pot spune este că lucrăm cu jucătorii de top de pe piață pentru a putea aduce consumatorilor produse de calitate și identifica toate oportunitățile. 

Per: Nu dezvăluim detalii despre acest aspect, dar tindem să ajungem un jucător de top în această industrie. Venim dintr-o zonă mai diferită, fiind singurul brand european de telefoane prezent global și credem că acest fapt este de mare însemnătate. 

4. Cine credeți că va fi cel mai important rival, sau mai bine zis rivali ai Nokia în următoarea perioadă și cum veți încerca să fiți peste aceștia?

Alberto: Dacă ar fi să mă gândesc la viitor aș spune că investițiile vor avea un cuvânt serios de spus în lupta cu rivalii de pe piață, focusul actual fiind pus pe dezvoltarea de 5G și atragerea de noi investitori. De asemenea, vom pune mare accent și pe dezvoltarea de soluții de imagistică pentru telefoanele Nokia următoare.

Per: Nu dau nume, dar după cum menționam și mai devreme, HMD Global va încerca să fie peste aceștia prin oferirea unui Android stock pe telefoane, unei construcții premium și prin suportul software prelungit și actualizările rapide.

5. De ce nu a anunțat Nokia până în acest moment un flagship adevărat? Nokia 9 Pureview a venit foarte târziu, cu un procesor deja vechi (el nu se pune deci).

Alberto: În momentul de față folosesc Nokia 9 Pureview. Vorbind despre procesorul adus aici, nu cred că trebuie să ne axăm pe cât de nouă este soluția CPU integrată în dispozitiv, ci mai degrabă pe modul în care se construiește tehnologia în jurul acesteia și de funcțiile pe care vrei să le implementezi. Nu m-aș axa pe soluțiile de ultimă oră și nu pot vorbi despre planurile de viitor. Nokia 9 a fost creat și cu gândul de a fi accesibil unui public mai larg.

Per: Ne aflăm într-un continuu proces de inovare și dezvoltare de noi produse și investim alături de Nokia, Qualcomm și Google în tehnologii precum 5G. Avem intenții serioase în zona 5G și dorința este aceea de a aduce pe piață soluții proaspete adresate consumatorilor. Urmează lucruri interesante! 

6. Nokia 9 Pureview va avea continuare? O versiune nouă? Următorul flagship va sosi suficient de rapid pe piață pentru a concura cu device-urile rivale.

Alberto: Nu pot vorbi despre planurile de viitor. Piața este caracterizată de competiție, iar avantajul nostru este acela că știm totul despre piață ca urmare a istoricului din spate. Consumatorii știu exact semnificația acestui brand, ce am realizat de-a lungul anilor. Axarea pe securitate și pe actualizarea software rapidă reprezintă ceva vizibil și de mare importanță pentru public.

Per: Nu pot comenta pe seama speculațiilor și nici dezvălui detalii despre viitoare produse, dar pot spune că se pregătesc lucruri interesante.

7. Revenind la lansările de la IFA, observăm că vă concentrați și pe segmentul feature phone, cu KaiOS. Puteți să ne spuneți câteva dintre planurile Nokia legat de acest segment?

Alberto: Prin telefoanele KaiOS încercăm să oferim soluții foarte accesibile publicului larg și trebuie spus că avem o bază foarte mare de clienți chiar și pentru aceste dispozitive. Publicul este cu adevărat interesat de asemenea terminale care nu mai sunt simple modele feature, ci evoluează prin integrarea de funcții precum 4G sau aplicații sociale dedicate. Vom continua să lansăm și să investim în astfel de telefoane. În unele regiuni avem deja peste 60% cotă de piață în segmentul feature-phone, iar utilizatorii care ulterior vor dori să meargă pe un smartphone sunt deja familiarizați cu ce are de oferit brandul, de valoarea dispozitivelor și vor merge în continuare pe mâna Nokia. Intrăm și într-o zonă nouă cu Nokia 800 Tough, telefon pe care mulți îl vor alege nu doar prin prisma construcției robuste, ci pentru că este un Nokia. 

Per: Da, avem de gând să continuăm cu sistemul de operare KaiOS. Telefoanele feature sunt o parte importantă din business-ul și filozofia noastră și reprezintă un segment în care dorim să investim. Nu este vorba doar despre consumatori care își achiziționează un prim telefon, ci și despre stiluri de viață diferite, ba chiar și despre cei care vor să facă un detox digital. Vom continua să inovăm, iar acum avem și funcții smart de oferit alături de KaiOS. 

8. O întrebare mai incomodă având în vedere problemele celor de la Huawei. Știm că Foxconn este parte integrantă în proiectul Nokia iar războiul economic dintre SUA și China este destul de încins. În eventualitatea în care telefoanele Nokia ar fi in situația celor de la Huawei, ar exista o soluție de sistem de operare alternativ? Întrebăm asta și pentru că ne-a plăcut mult Meego la vremea lui.

Alberto: Am comunicat clar publicului faptul că intrăm pe această piață alături de Google și Android, platforma Android One oferindu-ne oportunitățile pentru a oferi funcții utile pentru consumatori și nivelul de securitate ideal pe dispozitive. 

Per: Nu, suntem o companie finlandeză și nu ne aflăm în situația firmelor chinezești precum Huawei. Suntem foarte apropiați de Google și această relație este clădită pe o fundație stabilă. Credem că propunerea Google ce privește sistemul de operare Android și serviciile puse la dispoziție sunt foarte bune și credem că Google are tot ce trebuie pentru a ne mulțumi clienții. 

9. În final, va rugăm să stați să vă facem o poză pentru site și cititorii Mobilissimo, eventual arătați-ne ce telefon utilizați ca daily driver.

Alberto: După cum menționam și mai devreme, folosesc un Nokia 9 Pureview, ca daily driver - un telefon ce atrage ochii celor din jur după cum mi s-a întâmplat chiar de curând în avion când un puști îl întreba pe tatăl lui ce smartphone este, fiind surprins de numărul camerelor din spate.

Per: De fapt sunt două telefoane pe care le folosesc. Am în primul rând un Nokia 7.2, dar și modelul Nokia 800 Tough deoarece îmi place să fiu în natură, să mă aventurez și să escaladez - iar pentru asta am nevoie de un telefon rezistent. Îmi place ca atunci când îl iau în weekend-uri să mă simt deconectat de tehnologie. Nu vreau să fiu atras de ecranul smartphone-ului în timpul liber, iar cei care au nevoie să ia legătura cu mine, mă pot suna. 

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×