Produse evoMAG.ro

Cugetare: Exemplu perfect de cum nu se fac afaceri cu telefoane #Sony #Vaio #Japonia

Autor:  | Publicat în:  Opinii 1.571 ori
<b>Cugetare: Exemplu perfect de cum nu se fac afaceri cu telefoane #Sony #Vaio #Japonia</b>Prin anii 80, companiile nipone cum ar fi Sharp, Panasonic, Fujitsu, Akai dar &icirc;n special Sony, dominau piaţa de electronice pe plan mondial. Sony era un soi de Apple al acelor vremuri şi reper pe piaţa playerelor purtabile, prin celebra lor...

Prin anii 80, companiile nipone cum ar fi Sharp, Panasonic, Fujitsu, Akai dar în special Sony, dominau piaţa de electronice pe plan mondial. Sony era un soi de Apple al acelor vremuri şi reper pe piaţa playerelor purtabile, prin celebra lor invenţie, casetofonul Walkman. Au fost pe val - cum s-ar spune şi au investit în extindere, însă au făcut-o prost! Citind cartea despre biografia lui Steve Jobs scrisă de Walter Isaacson, mi-a atras atenţia un subcapitol care trata intrarea pe piaţă a primului iPod (care în sine a reprezentat începutul declinului Sony), dar nu acest lucru am dorit să-l punctez, ci faptul că niponii au fracturat compania în mai multe segmente independente, care lucru a dus la rivalizare internă, rivalizare care a frânat progresul şi a dus inevitabil la pierderi financiare. Aceste pierderi au determinat de curând și vânzarea brandului Vaio, mai mult, există informaţii legate de dorinţa celor de la Sony de a vinde şi segmentul Mobile şi TV al companiei. Demolare totală deci! Vor rămâne cu producţia de muzică şi film, camere foto şi video şi cea de jocuri şi hardware pentru jocuri, cărora sincer, cel puţin în cazul hardware, nu prevăd un viitor prea strălucit. Revenind la brandul Vaio (că de aici a pornit ideea acestui articol), care s-a relansat de curând sub alt patronaj, ne-a dovedit faptul că minţile din Japonia sunt debusolate, nu ştiu să profite de pe urmă faimei unui nume/renume. Brandul Vaio a fost perceput şi asociat cu produse de calitate superioară, high-end, atât din punct de vedere hardware cât şi din cel al designului. În acest context ce am primit ieri? Un telefon mediocru, rebranduit, la suprapreţ. Bravo! Nu ştiu dacă japonezii vor mai reuşi vreodată să revină în top, cert e că deşi din punct de vedere tehnologic sunt acolo, ca model de business şi viziune sunt jos de tot. Aici e cheia, aici trebuie să puncteze companiile din Japonia. Au nevoie de minţi limpezi, minţi strălucite, minţi care să reorganizeze din temelii tot ce înseamnă o companie, aşa cum a făcut-o Steve Jobs la revenirea la Apple, sau exemple mai recente: Lei Jun (Xiaomi), Jack Ma (Alibaba), Pete Lau (OnePlus)... Până să se întâmple acest lucru, putem doar privi către companiile tinere din China, care încet dar sigur se vor impune în fața coloşilor actuali. 我们是最棒的!

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×