Prin intermediul celor de la IDC sosesc astăzi informații referitoare la livrările de purtabile în trimestrul 2 al acestui an, perioadă de 3 luni în care vânzările au crescut cu 5.5% de la an la an ajungându-se la 27.9 milioane de produse livrate. Chiar și așa descoperim faptul că pe piețele mature precum America de Nord, Japonia și Vestul Europei, cererea este în declin din cauza lipsei de inovație din acest segment.
Revenind la rezultate, vedem cum Apple a obținut în trimestrul 2 din 2018 primul loc în acest top al celor mai mari producători de purtabile, trimestru în care a livrat 4.7 milioane de smartwatch-uri la nivel global și când a bifat o cotă de piață de 17%. Creșterea de la an la an este de 38.4% și raportul ne dezvăluie că în trimestrul 2 al anului trecut cei de la Apple livrau numai 3.4 milioane de ceasuri smart.
Pe locul secund se află Xiaomi cu 4.2 milioane de purtabile livrate în trimestrul 2 al anului, cifră ce contribuie la obținerea unei cote de piață de 15.1%. Anul trecut în aceeași perioadă livra 3.5 milioane de purtabile și aflăm că se ajunge la o creștere de 19.8% de la an la an a livrărilor. Podiumul este închis de Fitbit cu 2.7 milioane purtabile vândute, cu 0.7 milioane mai puține unități decât în Q2 2017.
Huawei este următoarea în clasament, firmă ce a livrat 1.8 milioane de purtabile în acest trimestru și care bifează o creștere impresionantă de la an la an de 118.1%.