Cum e început de lună e şi final de trimestru fiscal pentru câteva companii. Apple deja a anunţat rezultate strălucite şi a bifat trilionul, iar acum aflăm cum stăm cu tabletele. Segmentul e în picaj de prin 2014, dar câteva companii continuă să meargă contra valului. Avem detalii mai jos.
Livrările globale de tablete sunt în picaj de ceva vreme, iar în intervalul aprilie-iunie au ajuns la doar 40.9 milioane de unităţi. Şi aceasta este o scădere, cu 6% faţă de aceeaşi perioadă din 2017. După 14 trimestre consecutive de picaj, câteva firme continuă să o ducă bine, în mod surprinzător. Două dintre companiile de top 5 din lume au reuşit să îşi crească livrările, iar campionul de pe locul întâi a obţinut o creştere cu doar 1% faţă de 2017.
În intervalul ce tocmai s-a încheiat Apple rămâne pe primul loc, cu 11.6 milioane de tablete livrate şi o cotă de piaţă de 28.2%. Este un salt de 11.4 milioane şi 26.1% în trimestrul 2 din 2017. Pe locul 2 se află Samsung, cu 5 milioane de unităţi şi o cotă de 12.2%. Aici avem un picaj de 800.000 de unităţi şi o scădere a cotei de piaţă. Pe de altă parte Huawei o duce bine, cu 3.7 milioane de unităţi şi cota de 9.1% faţă de 3.2 milioane şi 7.3% anul trecut.
Lenovo e pe locul 4, cu ceva scădere, iar pe 5 îi găsim pe Amazon, cu 1.5 milioane de unităţi şi o scădere de 26%. Cum Microsoft nu apare în acest top, trebuie spus totuşi că firma din Redmond o duce binişor, cu 1 milion de unităţi livrate pentru Surface Pro-uri şi Surface Book 2 luate împreună. Microsoft se află la o a doua creştere consecutivă cu procent cu două cifre. Acum vine şi Surface Go, deci trimestrul 3 o să arate şi mai bine.
Detaşabilele cu Windows rămân cele cu potenţial cel mai mare de creştere în perioada viitoare. Asta deşi Google a sesizat trendul şi a început să mizeze la greu pe modele 2 în 1 cu Chrome OS.