Se pare că purtabilele nu au chiar un an bun, lucru confirmat şi de livrările din trimestrul 3 din 2016. Studiul IDC dezvăluie o scădere cu 51.6% a întregii pieţe smartwatch, pe măsură ce producătorii se adaptează la noul peisaj.
Datele IDC indică faptul că au fost livrate 2.7 milioane de unităţi în ultimele 3 luni, clar mai puţin decât cele 5.6 milioane de unităţi din aceeaşi perioadă a anului trecut. Scăderea e importantă, dar aduce şi o premieră: e perioada când Apple Watch a ajuns la toţi retailerii după ce a fost disponibil la nivel limitat, în special online.
De asemenea Apple Watch de generaţie a doua s-a vândut doar în ultimele 2 săptămâni din trimestrul 3, deci nu a avut timp să aibă impact. Apple rămâne pe primul loc în zona smartwatch, cu 1.1 milioane de modele livrate în Q3 şi o cotă de piaţă de 41.3%. Pe locul 2 se afla Garmin, cu cota de piaţă de 20.5% şi 0.6 milioane de unităţi livrate, apoi Samsung, cu 14.4% şi 0.4 milioane de unităţi.
Cumva Lenovo a ajuns pe 4, probabil datorită lui Moto 360, apoi vin Pebble şi alte branduri. O mică revitalizare a segmentului e posibilă în perioada Black Friday şi a sărbătorilor de iarnă totuşi, dar smartwatchurile par în cele din urmă să nu fi prins la public aşa cum se sconta.