Nu doar tabletele şi smartphone-urile stagnează în 2016, ci şi purtabilele smart, care nu s-ar fi vândut prea bine în trimestrul 2 al acestui an, conform IDC (International Data Corporation). Ei au publicat cifre legate de livrările de purtabile şi ele nu impresionează, mai ales cele Apple.
Poate că Apple ar fi trebuit să livreze modelul Apple Watch 2 în primăvară, aşa cum se speculase, impulsionând întreg segmentul şi nu la evenimentul de diseară, unde aşteptam noul ceas. În fine, cert este că Apple Watch a vândut 1.6 milioane de unităţi între aprilie şi iunie, o scădere drastică faţă de cele 3.6 milioane de unităţi din aceeaşi perioadă a anului trecut.
Şi cota de piaţă a ceasurilor Apple a picat de la 20.3% la 7%, deşi firma din Cupertino a împins spre progres întreg segmentul de purtabile. Purtabilele high end sunt în scădere cu 27% faţă de anul trecut, dar modelele fără funcţii high end, adică mai degrabă brăţările şi ceasurile analogice cu câteva funcţii smart au crescut cu 48.8% faţă de acea perioadă. Per total întreaga piaţa smartwatch a crescut cu 26.1% în trimestrul doi.
Fitbit rămâne pe primul loc, cu 5.7 milioane de uitaţi livrate şi cota de piaţă de 25.4%, faţă de cele 4.4 milioane de anul trecut, iar ei sunt urmaţi de Xiaomi, Apple, Garmin şi Lifesense. Interesant că Samsung, Huawei, ASUS, Motorola sau LG nu se afla în acest top. Aparent nu te poţi pune cu brăţările de fitness ieftine...