Black Friday este perioada cu cele mai multe reduceri din an și unde sunt oferte, există și un număr mare de vizitatori pe website-urile retailerilor. Acest lucru poate cauza probleme serioase comercianților și inconveniente cumpărătorilor: de la încărcări greoaie ale paginilor, până la perioada de inactivitate care se traduc prin pierderi masive în vânzări.
În perioada Black Friday se dublează traficul înregistrat de majoritatea magazinelor online. În unele cazuri, traficul crește chiar de 10 ori, potrivit analizei realizate de către MxHost, una dintre cele mai mari companii de hosting din România. Având în vedere acest lucru, specialiștii MxHost au pus la punct un ghid despre cum ar trebui să se pregătească magazinele online pentru perioada de Black Friday.
Iată și sugestiile destinate retailerilor:
- Să analizeze din timp obiectivele campaniei de Black Friday;
- Să facă un stress-test pentru a fi siguri ce nivel de trafic suportă propriul magazin online;
- Să anunțe furnizorul de servicii de hosting că vor oferi reduceri de Black Friday;
- Să pregătească din timp resursele disponibile pentru Black Friday pentru a primi cât mai mulți utilizatori;
- Să ia în calcul accesarea de soluții scalabile, precum servere private virtuale (VPS) sau servere dedicate, pentru a avea garanția unui upgrade cât mai rapid, în cazul în care nevoia apare.
Adrian Chiruță, fondator MxHost, a declarat:
„Problemele apar, în general, atunci când magazinele online fac schimbări în planul de găzduire web chiar în ziua de Black Friday, din cauza unor probleme de funcționare întâmpinate atunci, ca timpi măriți de încărcare a site-ului, căderi sporadice ale magazinului online, căderi masive etc.
Chiar și atunci, în ziua de Black Friday, se pot opera schimbări, însă acestea pot necesita câteva ore de mentenanță, fapt care va genera pierderi în vânzări. Din această cauză, sfătuim toate magazinele online ce doresc să pregătească reduceri de Black Friday să facă aceste pregătiri de dinainte, astfel încât mentenanța să poată avea loc într-un moment cu trafic redus sau inexistent”
Acesta a menționat că doar aproximativ 30% dintre clienți solicită cu câteva săptămâni înainte realizarea modificărilor și testelor necesare pentru ca magazinul online să facă față cu brio perioadei de Black Friday. Astfel, acest procent se reflectă la nivelul întregii piețe. Iar dacă vorbim despre investiția din partea comercianților pentru realizarea unui astfel de stress-test, aceasta este foarte mică și se recuperează rapid.
În medie, o astfel de investiție se ridică la aproximativ 100 de euro, pentru luna noiembrie, atunci când vorbim de servere VPS și poate ajunge până la 300 de euro, în cazul serverelor dedicate. Specialiștii MxHost spun că pregătirea magazinului online pentru perioada de Black Friday trebuie să fie văzută ca orice altă investiție și inclusă încă de la început în bugetul de pregătire a campaniei.