Înmatriculări auto în 2025: Volkswagen domină, Toyota scade, Dacia e surpriza clasamentului în Europa

524 ori
<b>Înmatriculări auto în 2025: Volkswagen domină, Toyota scade, Dacia e surpriza clasamentului în Europa</b>Dacă tot vorbeam de noua etapă Rabla 2025 pentru persoane fizice, aflăm azi și date importante prin intermediul autorcritica.ro. Piața auto europeană continuă să se miște rapid, iar cifrele din primele 9 luni ale anului arată schimbări interesante

Dacă tot vorbeam de noua etapă Rabla 2025 pentru persoane fizice, aflăm azi și date importante prin intermediul autorcritica.ro. Piața auto europeană continuă să se miște rapid, iar cifrele din primele 9 luni ale anului arată schimbări interesante în topul mărcilor. Volkswagen își consolidează poziția de lider, în timp ce Dacia reușește o performanță notabilă, intrând în premieră în top 10 la nivel continental. Mai jos avem detalii!

Top 10 mărci auto după înmatriculări în Europa (ianuarie-septembrie 2025)

  1. Volkswagen - 1.086.591 unități înmatriculate (+6.1%)
  2. Toyota - 643.543 unități înmatriculate (-6.6%)
  3. Skoda - 620.098 unități înmatriculate (+10.5%)
  4. BMW - 594.696 unități înmatriculate (+3.4%)
  5. Renault - 546.314 unități înmatriculate (+7.5%)
  6. Mercedes-Benz - 501.043 unități înmatriculate (+0.4%)
  7. Peugeot - 500.331 unități înmatriculate (+3.1%)
  8. Audi - 484.060 unități înmatriculate (-4.2%)
  9. Dacia - 449.634 unități înmatriculate (+5.3%)
  10. Hyundai - 402.176 unități înmatriculate (-1.6%)

Volkswagen rămâne liderul absolut al pieței auto europene, cu peste 1 milion de mașini înmatriculate. Marca germană a bifat o creștere de 6,1% față de aceeași perioadă a anului trecut, distanțându-se considerabil de rivalii săi direcți. Toyota, deși pe locul doi, a pierdut teren și a înregistrat o scădere de 6,6%, în timp ce Skoda a reușit o creștere solidă de peste 10%, urcând pe locul 3.

Ce e interesant de remarcat e că în top 10 și-a făcut loc și Dacia, care s-a poziționat pe un onorabil loc 9, cu aproape 450.000 de unități înmatriculate. Mai mult, Dacia a reușit să depășească nume importante din industrie, cum ar fi Hyundai, Kia sau Ford, chiar dacă nu toate sunt prezente în primele 10 poziții.

Creșterea Daciei cu 5,3% e un semn clar că modelele sale accesibile și tot mai competitive câștigă teren în Europa. În același timp, piața rămâne volatilă, cu branduri mari care înregistrează scăderi notabile, precum Audi, care pierde 4,2% sau Toyota, care suferă cel mai mult procentual din top.

Dacia urcă în clasament și depășește rivalii asiatici

Poziția ocupată de Dacia în acest top nu e întâmplătoare. Modele precum Sandero și Duster continuă să fie bestsellere în mai multe țări din Europa, în special în zone unde raportul preț-calitate contează mai mult decât brandul. În același timp, Dacia a reușit să mențină prețurile competitive chiar și în contextul inflației și al crizei de componente.

Comparativ, Hyundai și Kia (aflată imediat în afara topului) au înregistrat scăderi, ceea ce reflectă o posibilă stagnare a interesului pentru modelele lor sau întârzieri de livrare. Ford, care nu prinde top 10, pare că pierde tot mai mult teren în Europa, cel puțin pe segmentul entry și mid-level.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×