Tinerii din Generaţia Z îşi iau informaţiile de pe TikTok şi nu Google; Datele vin chiar de la Google

1.492 ori
<b>Tinerii din Generaţia Z îşi iau informaţiile de pe TikTok şi nu Google; Datele vin chiar de la Google</b>Dacă aveţi peste 35 sau 40 de ani şi v-a spus vreun puştan "eşti bătrân dacă foloseşti Facebook", ei bine azi aflăm că suntem bătrâni şi dacă folosim Google. Generaţia Z foloseşte în proporţie de 40% TikTok şi Instagram pentru

Dacă aveţi peste 35 sau 40 de ani şi v-a spus vreun puştan "eşti bătrân dacă foloseşti Facebook", ei bine azi aflăm că suntem bătrâni şi dacă folosim Google. Generaţia Z foloseşte în proporţie de 40% TikTok şi Instagram pentru căutări în locul motorului Google, iar datele vin chiar de la Google. Avem detalii mai jos.

În primul rând Generaţia Z este compusă din cei născuţi între 1997 şi 2012. Aceştia au între 9 şi 24 de ani şi în medie îşi primesc primul telefon mobil la vârsta de 10.3 ani. Mulţi au crescut cu tabletele şi telefoanele părinţilor în faţă, într-o lume hiper conectată. Studiile arată că petrec minim 3 ore pe terminalul mobil pe zi. Ca şi părinţii lor, Generaţia X, nu au prins o criză majoră sau un război. Faţă de Millenniali, generaţia anterioară, ei vor să evite datoriile văzând ce au pătimit aceştia.

Revenind la chestiunea momentului, aflaţi că 40% dintre cei din Gen Z preferă să folosească TikTok şi Instagram pentru căutări faţă de Google. Marele G ia măsuri şi a început să facă modificări în Search şi Maps, încercând să atragă publicul mai tânăr. TikTok a speriat mulţi rivali şi aşa s-au născut Reels, YouTube Shorts şi alte conţinuturi video scurte similare. Printre măsurile luate de Google se numără şi o funcţie prin care panoramezi camera telefonului peste o zonă şi imediat afli detalii despre obiectele din acel cadru.

Dintre produsele Google, YouTube simte cel mai mult ameninţarea lui TikTok, studiile Insider Intelligence arătând că veniturile din reclame ale TikTok vor depăşi cele YouTube până în 2024. TikTok a redefinit modul în care interacţionăm cu Internetul, iar interogările şi căutările de acolo se fac complet diferit de Google Search. Nu se folosesc cuvinte cheie, ci tinerii Gen Z caută să descopere conţinut în moduri noi. 

Google şi-a mai dat seama ceva grav: toţi anii petrecuţi organizand date despre restaurante pe Maps şi creând tool-uri de descoperire a lor au fost degeaba, acum că TikTok a schimbat paradigma de consum. Marele G are totuşi o şansă dacă reţeaua de socializare chineză continua să primească lovituri de la autorităţile americane, cele din India şi alte ţări, pe tema Privacy şi a stocării de date. 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×