De multă vreme știm că tabletele nu mai generează vânzări spectaculoase, de vină fiind phablet-urile cu diagonale generoase ce înlocuiesc necesitatea unui dispozitiv de tip tabletă. Drept confirmare a faptului că tabletele se vând din ce în ce mai puțin vine astăzi raportul IDC realizat pe parcursul trimestrului 3 al acestui an când la nivel global livrările de tablete au scăzut cu 5.4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
S-au comercializat astfel numai 40 milioane de tablete în trimestru 3 din 2017, asta în vreme ce fix în același interval din 2016 se cumpărau 42,3 milioane de unități. În continuare Apple este compania cu cele mai mari vânzări în acest segment de pe piață, livrând peste 10 milioane de tablete în Q3 2017.
Samsung vinde din spate cu 6 milioane de tablete vândute și surpriză pe locul 3 este Amazon care a livrat 4.4 milioane de tablete în perioada cu pricina. La ora actuală publicul pare a fi mai mult interesat de produsele de tip 2 în 1, tablete cu dotări high-end de genul lui Microsoft Surface ce pot primi o tastatură dock și înlocui experiența utilizării unui notebook.
Cu smartphone-uri precum Galaxy Note 8 ce vin echipate cu stylus, ideea achiziționării unei tablete cade cu siguranță. Putem spune că producătorii își îndreaptă atenția acum către tabletele destinate celor mici care reprezintă în continuare o modalitate smart de învățare și desigur către segmentul business unde sunt vândute acele modele 2 în 1 cu dotări superioare și prețuri pe măsură.



