Apple este dată în judecată pentru încetinirea intenţionată a terminalelor iPhone cu baterii uzate

2.704 ori
<b>Apple este dată în judecată pentru încetinirea intenţionată a terminalelor iPhone cu baterii uzate</b>Ultimele câteva zile au stat și sub semnul știrii referitoare la faptul că Apple încetinește dinadins terminalele iPhone ca urmare a uzării bateriilor de la interior. La auzul acestor vești și la confirmarea venită ulterior din partea companiei

Saga "Apple şi telefoanele încetinite" continuă, de această dată cu un proces pe numele firmei din Cupertino. Apple a recunoscut că scade frecventa procesoarelor de pe smartphone-urile sale, atunci când sistemul detectează că bateria e uzată. Modelele iPhone 6S şi iPhone 7 sunt vizate de această funcţie, activată prin actualizări iOS. Acum a început procesul, intentat de utilizatorii iPhone numiți Stefan Bogdanovich şi Dakota Speas.

Acţiunea legală a fost iniţiată la Tribunalul Districtual din California, iar cei 2 nemulţumiţi sunt din Los Angeles. Cele două persoane consideră că decizia Apple de a include funcţii de power management dubioase care pot afecta performanţa unui iPhone reprezintă o încălcare a contractului dintre companie şi client. Practic, marea greşeală a firmei din Cupertino e că nu a informat clientul cum trebuie şi nu i-a obţinut consimţământul înainte de a trece la fapte.

În documentele asociate procesului stă scris că încetinirea apare ca rezultat al "lansării de noi modele", ceea ce este o speculaţie pe care am tot auzit-o de-a lungul anilor. Teoria că Apple trage în jos performanța iPhone-urilor mai vechi pentru a te face să cumperi unele noi circulă de câţiva ani şi a fost dezminţită de multe ori.

În acest caz actualizările au rolul de a proteja terminalul de shutdown-uri bruşte, sau cel puţin aşa afirmă Apple. Toţi cei care au înlocuit bateria pe telefoanele cu probleme au scăpat de necazuri. Cele două persoane de mai sus care au pornit acţiunea legală caută şi alţi rezidenţi ai Statelor Unite cu care să se asocieze pentru a crea un proces de tip "class action".

Uriaşa problemă care se pune aici e următoarea: utilizatorul de rând nu a ŞTIUT că i se implementează actualizări şi încetiniri de CPU şi a crezut că i s-a stricat telefonul. Dacă vreo 20-30% din clienţi au dus telefonul la service şi eventual au descoperit că e vina bateriei, grosul a ales să cumpere un iPhone nou, iar aici e buba de fapt.

Într-un fel cei reprezentaţi în proces au dreptate şi voluntar sau nu, acţiunea Apple a dus la înlocuirea de modele iPhone prin cumpărarea unora noi...

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×