Cum stăm la 9 ani de când a început portarea: peste 4.2 milioane de numere au schimbat reţeaua în care activează, RCS & RDS are partea leului

Autor:  | Publicat în:  Operatori 1.111 ori
<b>Cum stăm la 9 ani de când a început portarea: peste 4.2 milioane de numere au schimbat reţeaua în care activează, RCS & RDS are partea leului</b>Vă vine să credeți sau nu, dar au trecut 9 ani de la implementarea conceptului de portare pe plan local, perioadă în care noi ca utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă am avut posibilitatea de a ne schimba operatorul fără probleme

Procesul de portare a unui număr dintr-o reţea de telefonie în alta in România a împlinit 9 ani şi cu această ocazie aflăm cum stăm cu cifrele legate de portare. Informaţiile provin de la ANCOM şi aflăm că 4.2 milioane de numere de telefon au fost portate în 9 ani.

Mai precis 4.256 milioane de numere au schimbat operatorul, dar nu şi utilizatorul în această perioadă. Totul începea pe 21 octombrie 2008, când a debutat acest serviciu, iar de atunci până la jumătatea lunii octombrie din 2017, 3.562 milioane de numere de telefonie au schimbat reţeaua. 694.788 de numere de telefonie fixă au trecut prin acelaşi procedeu.

Creşterea a fost progresivă de-a lungul perioadei, cu câte un salt în fiecare an. Astfel, dacă în 2015 un număr de 844.477 români se portau în altă reţea, în 2016 se ajungea la 939.663. Anul 2017 nu e încă gata şi deja acel prag a fost depăşit, ajungându-se la 700.712 numere de telefon portate. Pe partea de telefonie mobilă RCS & RDS domină, având cele mai multe numere mutate în reţeaua sa: 1.327.506.

Vodafone este pe locul doi, cu 844.811 numere, iar Orange pe 3 cu 824.608 numere. Telekom Mobile încheie plutonul cu 504.731 numere, iar Telekom România Communications are 59.656 numere. Şi în 2017 tot RCS & RDS a atras mai mulţi clienţi să îi aleagă reţeaua şi să renunţe la cea veche, 330.699 la număr. Orange are cam o treime din acest număr, iar Vodafone cu 30.000 mai puţin decât Orange.

Tot în 2017 ANCOM a primit 364 de sesizări cu privire la realizarea procesului de portare şi problemele apărute. Printre probleme se număra nesincronizarea datelor utilizatorului, netransmiterea unor mesaje între bazele de date şi altele de gen. Nu uitaţi că există site-ul portabilitate.ro, unde aflaţi în ce reţea funcţionează orice număr de telefon folosit în România, chiar dacă a fost portat. Acolo sunt şi detalii despre paşii ce trebuie urmaţi pentru portare.

⚡ Poți obține un voucher de 10 euro când cumperi un telefon OnePlus, bani ce pot fi cheltuiți pe accesorii dacă inițiezi comanda folosind acest link.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×