Motorola a avut o perioadă tulbure în anii 2010, marcată de preluarea de către Google şi apoi de către Lenovo. Ce e cert e că această firmă nu a avut niciodată "probleme", ci pur şi simplu căuta o direcţie nouă. Când ai inventat telefonul mobil ai parte de un respect deosebit. Acum sub tutela Lenovo, a fost căutată multă vreme o identitate clară a firmei şi mai nou se revine la numele original.
Pentru o perioadă am avut numele Motorola, la preluarea de la Google în 2014. Apoi a venit "Moto by Lenovo" sau doar "Moto" în ultimii ani şi în cele din urmă chinezii au decis să revină pur şi simplu la "Motorola". Brandul e complet revigorat şi e pe buzele tuturor, datorită excelentelor module Moto Mods, care au reuşit acolo unde Google şi LG au eşuat, în zona modularităţii.
Lenovo a recunoscut recent că a subestimat câtă muncă e necesară pentru a face Motorola un nume mare din nou. A trecut multă vreme după achiziţia firmei până ce au început să apară hiturile reale, de abia Moto Z de anul trecut fiind primul. Pe viitor vom vedea logo-ul acela similar cu al lui Batman la vedere, plus numele Motorola fără a fi însoţit de vreo particulă Lenovo.
Mai mult de atât şi alte produse Lenovo Mobile vor fi împinse sub umbrela Motorola, pentru un boost de popularitate. Se va merge până acolo încât toate telefoanele Lenovo şi proiectul ZUK vor ajunge în zona Motorola, dar treptat. Tranziţia se face pe zone, astfel că în SUA unde Motorola e cunoscută, telefoanele sale vor fi în prim plan. În China sau Rusia, unde Lenovo are cota mai mare, tranziţia va fi mai lentă.
De remarcat şi că preşedintele actual Motorola, Aymar de Lencquesaing nu crede în segmentul smartwatch, deci şansele de a vedea un nou Moto 360 sunt aproape zero.