Mobile trends la #webstock12 - despre tehnologia mobilă pe telefoane și tendințele În domeniu

Autor:  | Publicat în:  Evenimente 1.368 ori
<b>Mobile trends la #webstock12 - despre tehnologia mobilă pe telefoane și tendințele În domeniu</b>Mobile trends reprezintă una dintre sesiunile de la Webstock 2012, din a doua parte a evenimentului. Avem o sesiune structurată pe două arii: Monetizarea aplicațiilor mobile și a doua dedicată pentru ce va fi nou în piața de telefoane mobile, care...

Mobile trends reprezintă una dintre sesiunile de la Webstock 2012, din a doua parte a evenimentului. Avem o sesiune structurată pe două arii: Monetizarea aplicațiilor mobile și a doua dedicată pentru ce va fi nou în piața de telefoane mobile, care vor fi trendurile și direcțiile de dezvoltare.

Se desfășoară între 14.30 - 18.00

A. Mobile Apps Monetization

Moderator va fi Dan Vîrtopeanu, consultant pe mobile marketing.

Ovidiu Paraschivescu - Vodafone

Ovidiu Paraschivescu - Vodafone

Va detalia programul Vodafone Start-App. Vodafone România și-a făcut o divizie pentru a dezvolta aplicațiile pentru telefoane mobile. 19 aplicații sunt rezultatul în mai puțin de un an. Inovația în opinia lor trebuie gândită pe termen lung. Plata la factură a reprezentat un element propice pentru a genera revenue mai mare în cadrul dezvoltatorului de aplicații.

Se merge pe ideea:

  • Promovare;
  • Distribuție;
  • Preinstalare - element neregăsit la concurența din România, cel puțin 6 - 7 aplicații românești preinstalate;
  • Monetizare. 

Au pus la bătaie un premiu de 10.000 de euro, dar își doresc mai degrabă să dezvolte un canal de comunicare cu dezvoltatori de aplicații.

Alex Iosef - iMedia

Va detalia succesul Cinemagia, cum au reușit să implementeze achiziția unui bilet de cinema direct din aplicația lor dedicată telefoanelor Android. Un prim challenge a fost deschiderea din partea unui operator de telefonie către plățile prin SMS. Vodafone le-a oferit un suport din acest punct de vedere.

webstock

Au găsit o soluție spre a nu mai fi nevoie de a lua biletul de la casă ci să utilizezi telefonul mobil spre a avea acces în sala de cinema.

Cătălin Clemente - See Now

O altă aplicație românească promovată și de Vodafone, oferă conținut video pe telefoane mobile și tablete. See Now a fost adusă de către Direct One care se bazează pe o cifră de afaceri de 10 milioane euro în 2012.

See Now se află acum în faza de dezvoltare avansată. Oferă: canale TV, Documentare, Filme Premium, sub această denumire bănuiesc că se ascund cele mai noi titluri. See Now funcționează pe telefoane, tablete cât și pe televizoarele SMART din portofoliul Samsung. Observați că a fost interes și din partea Samsung spre a dezvolta acest serviciu și astfel să se diferențieze de concurență.

Au adus mai multe modalități de plată: SMS, Bank Account, One-click, inApp Payment.

Dan Boabeș - transporturban.ro

îl consideră un model, cea mai bună aplicație ce a pornit de la o pasiune și nu de la dorința de a monetiza, a ajuns un business în sine.

Andrei Costescu - mReady

mReady - Mobile Ready.

Consideră că ar fi nevoie o educare a pieței înainte de monetizare. Propune a se discuta de o Strategie de Monetizare, când și în ce condiții se vor face bani. Sunt trei reguli:

  • Aplicatie generalistă - reclame în aplicație, fără succes;
  • Aplicație desirable / addictive - freemium cu in-App purchase;
  • Aplicație de nișă.


B. What s Next in Mobile

A doua sesiune va fi condusă de către Radu Dumitru - nwradu.ro.

Radu Dumitru

Ionuț Bălan - Industry Analist

Ionuț Bălan

A pornit un nou proiect numit Mobzine.ro. Va discuta despre tendințe în zona de mobile apps.

  • 657 milioane smartphone-uri în 2012;
  • se estimează 1 miliard de telefoane în 2015;

A identificat mai multe trenduri.

1. Integrarea aplicațiilor cu serviciile LBS - Location Based Services. Se iau în calcul locația, preferințele, istoricul. Sunt date rezultate personalizate. Exemple: Siri, Kayak, căutările Google, SkyScanner.

2. Integrarea rețelelor sociale (facebook, twitter, linkedin) - toate jocurile ce au opțiune de sharing.

3. Mobile search - căutări bazate pe text, căutare de pe mobil a informațiilor despre produs, introducerea serviciilor de recunoaștere sau căutare via poze / imagini;

4. Conținut video - diagonala ecranelor a crescut, de aici și consumul de conținut video / foto pe smartphone. Exemple ar fi Instagram, Pinterest, YouTube ce a crescut destul de mult, etc. Tabletele susțin consumul de aplicații bazate pe video.

5. Integrarea cloud-ului în aplicații - aplicația oferă o interfață cu elemente pe care le ia din cloud. Cea mai celebră din ultimul an este Flipboard. Ajută la degrevarea smartphone-ului de multe sarcini.

Dropbox și SkyDrive sunt utilizate pentru salvarea documentelor, filmelor, alte fișiere.

Trendurile cu potențial, dar încă nu au demonstrat:

  • NFC - nu ai la ce să-l folosești..., poate în 2013.
  • Soluțiile de plată pe mobil - smartphone-ul poate fi pierdut și asta duce la unele probleme. Există o reticență în acest sens din partea celor ce dețin telefoane mobile.
  • Realitatea augumentată - SF pentru moment;
  • Biotech - se va implementa, dar nu se face în prezent;
  • Enterprise mobile apps - în creștere, dar fără impact masiv în piață;
  • Comenzi vocale - se menține treaba cu potențialul insuficient exploatat. 

Dan Matei - Developer, în special pentru Nokia Store cu peste 69 aplicații și 13 milioane de descărcări, până acum.

Dan Matei

A amintit de succesul Apple, spune că aceștia au știut să inițieze un trend. Cele mai mari ecosisteme de aplicații: Apple, Android, Nokia / Windows Phone, Samsung Apps. O aplicație pe Windows Phone i se pare a se face mai greu, cel mai ușor pentru Nokia Store unde i se oferă tool-uri bine puse la punct.

Vor mai veni și alte magazine de aplicații: Firefox OS, MeeGo să se transforme în Jolla, webOS nu se știe dacă mai reveni, Samsung în 2013 cu Tizen OS.

Android și iOS sunt pline de aplicații, multe care fac același lucru. Se așteaptă la mai mulți senzori în smartphone, un fel de Kinect pentru smartphone.

Tipul nu a avut un discurs foarte bine închegat, deși are experiența necesară. Așa se întâmplă la început, când vorbești unui public specializat.

Mihai Sfrijan - King.com București

Mihai Sfrijan

De 6 - 7 ani se ocupă de designul de jocuri pe telefonul mobil. King.com este pe locul II în ce privește jocurile dezvoltate pentru Facebook. Se poziționează în spatele Zynga, peste Electronic Arts.

Electronic Arts activează în România de peste 5 ani de zile, sunt două nume mari din industria de jocuri în București. Jocul lansat de ei, King.com România, după o dezvoltare de 8 luni în România le-a adus 1 milion de dolari după 41 de zile ca profit, după două săptămâni și-au scos investiția inițială în studioul din București + salariile.

Nu este nevoie să ai un boost de vânzări ca să ai profit. Este extrem de important să ai o relație cu Apple și să te promoveze între primele aplicații. Apple scoate bani din hardware și un joc / aplicație care evidențiază hardware-ul s-ar putea să atragă atenția companiei americane. Se pot face câteva milioane de dolari în doar câteva zile dacă Apple a ales să-ți promoveze aplicația pe pagina principală din App Store.

Cei care dețin un iPad sunt predispuși a cheltui mai mult decât cei care se joacă de pe iPhone. Aplicațiile cu in-app purchase sunt de viitor, cele care oferă item-uri spre a fi achiziționate. Trebuie mare grijă pentru feedback-ul clienților.

Dimitris Sideridis - MoMobi

Cristian Loloiu - Filler

Cristian Loloiu

Oportunitățile de dezvoltare pentru Asha Touch / Series 40 și pe Windows Phone 8. Au fost vândute peste 1.5 miliarde telefoane cu Series 40. Asha Touch se bazează și pe MeeGo, swipe integrat.

A prezentat tool-urile Nokia pentru dezvoltarea de aplicații pe Series 40. Monetizarea funcționează atât prin in-app purchase cât și soluții mai complexe.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×