Operatorii de telefonie intenţionează să blocheze reclamele de pe mobil în reţele lor, spre nemulţumirea celor de la Google

Autor:  | Publicat în:  Advertising 1.111 ori
<b>Operatorii de telefonie intenţionează să blocheze reclamele de pe mobil în reţele lor, spre nemulţumirea celor de la Google</b>C&acirc;ţiva operatori de telefonie şi-au anunţat intenţia de a bloca reclamele de pe mobil &icirc;n reţelele lor, intr&acirc;nd astfel &icirc;n conflict cu Google, AOL sau Yahoo. Unul dintre operatorii europeni a anunţat deja că a &icirc;nceput...

Câţiva operatori de telefonie şi-au anunţat intenţia de a bloca reclamele de pe mobil în reţelele lor, intrând astfel în conflict cu Google, AOL sau Yahoo. Unul dintre operatorii europeni a anunţat deja că a început să instaleze softuri pentru blocarea reclamelor în data center-ele sale şi că îl va activa până la finalul acestui an.

Software-ul împiedică majoritatea reclamelor să se încarce în aplicaţii şi pagini web, dar nu afectează reclamele de tip "in feed" de pe Twitter sau Facebook. Vestea vine fix când Google implementase noi modalităţi de ranking în căutările sale pe mobil, în funcţie de cât de mobile-friendly e un site. Automat şi reclamele sale intrau în schemă aici şi după munca publisherilor de a se conforma cu regulile Google şi de a include reclame cât mai inteligent, acum operatorii strica tot.

Tehnologia de ad blocking pe mobil e realizată de firma israeliană Shine, care afirmă că zeci de milioane de clienţi ai operatorilor vor beneficia aceasta funcţionalitate până la finalul anului. Pare ironic faptul că CFO-ul companiei Shine a declarat şi că soluţia sa poate avea un efect devastator asupra advertisingului online.

Verizon a plătit recent 4.4 miliarde de dolari pentru a cumpăra AOL şi a se implica şi pe piaţa de advertising pe mobile. Bănuim că acest operator nu se va înghesui să implementeze adblock-uri... Marketerii au cheltuit aproape 69 de miliarde de dolari pe reclame pentru mobil în acest an, iar acum totul ar putea fi afectat de decizia unor operatori. Ceva îmi spune că dacă reţelele de advertising le-ar oferi operatorilor sărăciţi de tarifele în picaj o cotă parte din reclame, atunci adblock-ul ar fi anulat.

Problema cea mare e că mulţi operatori sunt frustraţi că firmele digital media obţin profit din reţelele lor de mare viteză, afişând reclame şi profitând de infrastructura brandurilor ca Vodafone sau Orange. Project Fi a fost încă o lovitură dată operatorilor, care se răzbuna pe Google prin această colaborare cu Shine. E drept că dacă intri pe GSP.ro sau un alt site plin de popup-uri începi să gândeşti ca operatorii...

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×