Samsung Galaxy S10+: Camera pentru toată lumea, cu 5 senzori puşi la treabă mai mult ca niciodată

Autor:  | Publicat în:  Samsung 576 ori
<b>Samsung Galaxy S10+: Camera pentru toată lumea, cu 5 senzori puşi la treabă mai mult ca niciodată</b>Samsung Galaxy S9+ a inaugurat anul trecut camera duala în seria Galaxy S şi iată-ne în 2019 sărind la o cameră tripla chiar, în spate şi la o cameră duala selfie pe S10+. Samsung a folosit experienta acumulată după telefoane experimentale ca..

Samsung Galaxy S9+ a inaugurat anul trecut camera duală în seria Galaxy S şi iată-ne în 2019 sărind la o cameră triplă chiar, în spate şi la o cameră duală selfie pe S10+. Samsung a folosit experiența acumulată după telefoane experimentale ca Galaxy A7 (2018) şi A9 (2018) şi duce optica sa la un nou nivel. Samsung Galaxy S10+ are în spate o camerătriplă, care sună astfel:

  1. Senzor principal de 12 megapixeli, cu obiectiv wide angle, stabilizare optică, Dual Pixel, diafragmă variabilă între F/1.5 şi F/2.4
  2. Senzor de 12 MP, cu obiectiv telephoto, zoom optic 2X, PDAF, stabilizare optică, deschidere F/2.4
  3. Senzor de 16 MP, cu obiectiv ultra wide, deschidere F/2.2 şi câmp de vizualizare de 123 de grade

Pentru selfie avem o combinaţie între o cameră principală de 10 MP cu Dual Pixel AF şi deschidere F/1.9 şi o cameră secundară RGB pentru adâncime, cu rezoluţie de 8 MP. Camera frontală poate filma în 4K, iar cea principală filmează HDR10+. Avem şi filmare Super Slow Motion, la 960 FPS, plus filmare 4K la 60 FPS.

Video-review Samsung Galaxy S10+, secțiune camera

Nu lipseşte nici modul Portret/Bokeh, numit aici Live Focus şi etalând noi efecte, precum Zoom, Alb/Negru sau Spirală. Avem şi Hyperlapse şi o funcţie AI, care identifică automat scenele ideale pentru captura foto. Super Slow Mo suportă doar rezoluţie HD şi oferă captură de 0.4 secunde la 960 FPS (devenite 12 secunde la playback) şi 0.8 secunde la 480 FPS, crescută digital la 960 FPS pentru 24 secunde de playback.

Ne mai jucăm şi cu AR Emoji, Bixby Vision şi Samsung oferă un nou mod de stabilizare extra la video, Super Steady. Zoom-ul hibrid merge până la 10X şi evident avem parte şi de bliţ LED pentru camera din spate. Am apreciat în interfaţa camerei faptul că avem o organizare ceva mai coerentă decât pe Galaxy S9+, o detecţie mai bună la Super Slow Mo şi la Live Focus, plus faptul că meniul în care comuţi între foto, video, panorama, portret şi altele este personalizabil, aşa că poţi pune acolo elementele preferate şi laşi acolo doar ce foloseşti.

Primul lucru remarcat la experienţa foto în sine e că avem o trecere foarte lină între cele 3 camere din spate, fie că facem poze sau filmăm. Un alt lucru bun e că spre deosebire de Huawei Mate 20 Pro şi Galaxy A9 (2018) camera ultra wide nu mai deformează culorile aici atât de mult. Trecând la mostrele foto realizate ziua, cred că am bătut orice record cu acest telefon. Am parcurs peste 1000 de kilometri pentru a realiza mostre cât mai variate, ba chiar l-am comparat pe Galaxy S10+ şi cu alte telefoane celebre, precum Huawei Mate 20 Pro sau Pixel 3 XL+.

Am făcut poze în Bucureşti, în Centrul Vechi şi Parcul IOR, în Timişoara, în Seghed, Budapesta, satul părăsit Lindenfeld şi la REÖK. Începem cu capturile la exterior, în care vedem canalul Bega şi barajul de la uzina de apă. Aici am făcut poze cu camera wide şi cea normală şi observăm că s-au păstrat culorile şi claritatea fără pic de probleme. Parcă sunt uşor suprasaturate culorile, dar nu excesiv.

Am prins şi o zi excelentă de primăvară, care a ajutat ca aceste cadre să iasă bine. Culorile sunt pline de viaţă şi claritatea este excelentă. Am făcut şi fotografii pe o vreme mai vitregă, cu cer înnorat. Întâi am fost în Munţii Semenic, în zona numită Lindenfeld sau Satul Părăsit. Satul a fost locuit de saşi, iar ultimul locuitor a fost înregistrat acum 2 decenii. Acolo am prins cadre cu zăpada care se topea în mod spectaculos, dar şi case părăsite, biserica şi alte locuinţe dărăpănate.

Aici şi-a făcut treaba bine zoom-ul, dar am avut senzaţia că unele poze au ieşit prea calde sau galbene. Combinaţia între pământul golaş şi zăpadă e de mare efect. Am făcut poze şi la Seghed, în Ungaria, la Palatul Reök, o atracţie a oraşului. Aici culorile sunt ceva mai estompate din cauza condiţiilor meteo mai potrivnice. Cerul, detaliile din natură şi cele ale clădirilor arată bine totuşi.

Nu uităm nici de culori şi de flori şi e vorba aici despre plante uscate din vârf de munte, dar şi iarba de pe marginea unui pârâu, Pogăniş pe numele său. Textura elementelor florale este excelentă, vie, realistă. Am prins chiar o albină pe o floare, cu detalii ale aripilor sale, care ar face un DSLR gelos. Avem şi o floare roşie, cu o nuanţă extrem de vie şi aprinsă, poate chiar prea mult.

Apropo, remarcaţi şi că Galaxy S10+ se descurcă admirabil şi cu soarele în faţă, atât cu camera normală, cât şi cu cea wide. Textura spinului din munţii Semenic este grozavă şi avem şi o captură în rafală cu acea albină şi magnolie, rezultând un GIF animat.

Nu uităm nici de captura de mâncare, cu şi fără modul Food activat. La Seghed am degustat nişte prăjituri la Cofetăria Artizanală Reök, iar Samsung Galaxy S10+ prinde cea mai bună textură, culori şi claritate la prăjituri, în comparaţie cu Pixel 3 XL şi Huawei Mate 20 Pro, pe care le-am avut cu noi la acelaşi test. Totul devine de 3 ori mai comestibil şi atractiv prin lentilele lui S10+, acolo unde Mate 20 Pro le face fade.

Fotografiile cu acea salată cu ou şi carne arată şi ele foarte bine, iar sosul e vizibil de umed. Culorile salatei verzi arată mai bine decât la Huawei Mate 20 Pro. Recomandăm cu căldură food bloggerilor acest telefon. Am făcut şi multiple teste de zoom, în situaţii precum Centrul Bucureştiului, cu o macara în lucru în zona Lupoaicei de pe Lipscani, dar şi un corb în Parcul IOR şi pescari pe Bega.

Rezultatele au fost satisfăcătoare, chiar şi faţă de Note 9, care stătea foarte bine la acest capitol. Am adus foarte aproape şi doi viţei de la o fermă, pe care abia îi percepeam cu ochiul liber. Chiar şi în condiţii low light a performat acest zoom, testat în Timişoara. Nu uităm de fotografiile selfie şi portret.

Vă reamintesc că DxOMark a numit Galaxy S10+ drept cel mai bun telefon la capitolul selfie, dintre cele testate de ei. Noi nu ne aruncăm la afirmaţii de gen, dar confirmăm că e un telefon foarte bun la acest capitol. Am făcut atât teste cu cele 4 moduri şi efecte Bokeh, dar şi cele normale. De apreciat că putem aplica efectele noi Bokeh şi la subiecţi non umani, precum acel căluţ din Parcul IOR.

Am trecut multiple persoane în faţa camerei, pe Ervin, fiul său Zoltan, pe Alex. Nu ştiu dacă mai ţineţi minte recenziile noastre, dar la S8, S9, Note 8 şi Note 9 nu am fost daţi pe spate de selfie. Aici lucrurile stau ceva mai bine, la culori, claritate şi detalii. Asta cel puţin la exterior, pentru că la interior apar şi ceva nuanţe mai ciudate, cum se vede în poza cu Zoltan.

Ca o notă personală, nu sunt mare fan al noilor efecte Bokeh şi consider că distorsionarea fundalului nu ajută telefonul. Poate doar fundalul alb-negru să ajute, dar măcar nu mai avem "vitraliile" lui Mate 20 Pro. Nu stricau efecte Studio Light gen Huawei şi iPhone totuşi. Panorama arată şi ea spectaculos, detaliată, clară şi bine colorată. Avem una din Bucureşti, cu o piatră cubică arătoasă, dar şi un cer bine redat, plus una în vârful muntelui, unde se vede excelent drumul şerpuind şi un cer noros reprodus corect.

Să vedem cum stăm şi la low light. Pentru acest tip de captură, cea nocturnă am făcut fotografiile în Timişoara şi Budapesta şi ne-am axat pe clădiri istorice iluminate decorativ. Din nou apreciem faptul că tonalitatea culorilor şi luminozitatea culorilor nu au de suferit atunci când trecem de la o cameră la alta. Avem o captură wide foarte reuşită cu Opera din Timişoara. Aici am prins în special un cadru cu biciclete de epocă, dar şi zona cu restaurantul Lloyd, plus catedrala din centrul Timişoarei, unde puteţi compara captura normală şi cea ultra wide.

Nu am remarcat o cantitate prea mare de zgomot, dar parcă galbenul nocturn este mai cald decât am văzut la alte flagship-uri, precum Pixel 3 XL de exemplu. Zoom-ul rămâne de calitate şi ne-am jucat şi cu efectul Bokeh la KFC-ul local. Selfie-urile au ceva mai mult zgomot noaptea şi blur-ul este exacerbat prea mult mi se pare.

La statuia băiatului care vorbeşte la telefon am făcut şi multiple teste Live Focus, fiind mulţumiţi de rezultate. Camera a trecut şi de testul de foc al siglei farmaciei Catena, care deseori, chiar şi la telefoane cu ştaif a ieşit estompată sau prea luminoasă în cadru. Aici distingem perfect fiecare literă şi nu văd prea multă pierdere de detalii nici în fundal.

Spre final în piaţa din centrul oraşului şi spre acea fântână mi se pare că am prins cam multe cadre roşiatice pentru un telefon care deja candidează la "Telefonul anului 2019". Parcă faţă de Galaxy S9+ nu mai am acea obiecţie de "a prins poze excelent de luminoase, prea luminoase", dar sacrificând calitatea şi le-aş prefera pe cele de la S8 nocturne.

Am făcut şi o serie de cadre în Budapesta, acolo unde am comparat S10+ cu Mate 20 Pro şi Pixel 3 XL. Am fotografiat parlamentul Ungariei dinspre Buda, dar şi aproape de Pesta şi după toate aceste cadre mi-am dat seama că telefonului îi lipseşte serios un mod de captură specială Night, un Night Scape, Sight sau cum vreţi să îi spuneţi. AI-ul activează ceva de gen, dar nu e de ajuns.

În vid, raportându-ne doar la Galaxy S10+ şi S9+ sau Note 9, S10+ face poze foarte bune noaptea, dar când există şi Mate 20 Pro şi mai ales Pixel 3 XL, ştii că se poate şi mai bine, mai ales la acel colorit prea cald şi roşu uneori. În rest la luminozitate, claritate, chiar şi Bokeh nu avem obiecţii.

Trecând la filmare, menţionez că trecerea între cele 3 camere se face extrem de lin şi culorile mi se par binişor calibrate la filmarea din parc, cu jucăriile Disney. Schimbarea de expunere se face imediat, schimbarea de focalizare între prim plan şi fundal este cea mai rapidă de pe piaţă, cum e de ani buni la Samsung. Şi zoom-ul îşi face treaba OK, dar îi ia o extra secundă să focalizeze la nivel maxim şi să taie din zgomot.

Cred că din toate filmările mele, mi-a plăcut cel mai mult cea cu porumbeii, în 4K la 60 FPS din centrul Capitalei. Era aproape de apus şi am avut o reprezentare ultra realistă a mişcării zburătoarelor, dar şi o schimbare de expunere bine reuşită în condiţii dificile, de la întuneric la soare de apus, când am panoramat brusc.

O ciudăţenie a acestei camere este următoarea: când filmăm din mers obţinem o stabilizare bună spre foarte bună, dar când activăm modul Super Steady, în loc să ne ajute, mai rău ne încurcă. Imaginea vibrează serios de tot şi acel flicker e vizibil. Am testat şi zoom-ul în spatele magazinului Unirea din Bucureşti şi am fost mulţumit de nivelul până la care poate ajunge, până în balcoanele oamenilor.

Captura la 60 FPS se descurcă bine cu obiectele în mişcare şi nu deformează culorile ca la Huawei Mate 20 Pro. Au fost şi câteva filmări în care am constat supra expunere şi peisaj ars, precum cea cu bicicliştii. Atunci când ai soare puternic afară sau soare în fundal poţi avea probleme de dynamic range.

Filmarea selfie mi s-a părut excelent şi o să râdeţi, dar stabilizarea sa mi se pare mai eficientă şi bine realizată faţă de cea a camerei principale. Poate pentru că întreg cadrul e ancorat de faţa subiectului şi se axează pe el, lăsând fundalul pe plan secund. Microfonul şi-a făcut treaba perfect şi am auzit orice zgomot ambiental, muzica, vocile oamenilor, păsări şi altele de gen. Am remarcat şi o uşoară tendinţa de a băga degetele în cadru uneori, din cauza amplasării camerei selfie.

Chipul a fost clar, focalizarea bună, culorile tenului OK, deci vloggerii vor fi mulţumiţi. Filmarea Super Slow Motion arată destul de impresionant, dar doar văzută pe un ecran mic, pentru că pe un monitor sau TV rezoluţia HD scoate la iveală şi cel mai mic zgomot. Remarc şi o tendinţă de supraexpunere la Slow Mo, văzută şi la Note 9.

Trebuie să ai şi mare grijă cu focalizarea la Super Slow Mo, mai multă decât te-ai aştepta. Avem pentru voi şi un cadru spectaculos la interior, de la un spa din Ungaria, unde am băgat camera chiar sub apă şi aş zice că nu filmează rău, dar zgomotul e mai mult decât trebuie pentru un flagship

Filmarea low light mi se pare că a umflat farurile automobilului care a trecut pe lângă noi şi a şubrezit serios de tot zoom-ul. În marginile filmării se vede extra grain, iar captura din piaţa centrală din Timişoara e punctul slab al telefonului. E foarte roşiatică, are ceva flicker la mişcare, dar e clară aş zice şi relativ luminoasă. Zoom-ul e acceptabil şi aici am văzut şi o schimbare de culoare şi de textură a imaginii, care devine "scămoşată" spre final.

Mi se pare că un flagship de 2019 nu se poate prezenta cu o filmare de gen, dar dacă m-aţi pune acum să numesc câteva telefoane care filmează mai bine noaptea, cred că în afară de Pixel 3 XL nu mi-ar veni alt exemplu şi nici acolo nu sunt 100% sigur. Poate un iPhone XS Max să îi provoace ceva probleme sau Huawei Mate 20 Pro.

Concluzia? A rezolvat problemele seriei Galaxy S şi Note de care tot vorbim de câţiva ani: Selfie şi Bokeh sunt acum la standardele şi cerinţele de 2019, dar am constatat un picaj la filmare low light, la stabilizare cu Super Steady şi uneori şi la culori când ai prea mult soare şi dynamic range dificil. Filmarea selfie e fără cusur şi veţi face o tonă de fotografii bune de Instagram şi Facebook.

Gândindu-mă ce vine de la Huawei, Sony şi Google, cred că Samsung Galaxy S10+ va avea dificultăţi în a mai fi etalon până la final de an.

Disponibilitate

Prețuri actualizate

 

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×