Xiaomi a pariat pe extinderea internaţională, uitând să contracareze Huawei în China; Iată culisele unui fenomen interesant

3.042 ori
<b>Xiaomi a pariat pe extinderea internaţională, uitând să contracareze Huawei în China; Iată culisele unui fenomen interesant</b>Xiaomi a petrecut ultimii 2-3 ani extinzându-se puternic în Europa şi intrând şi în România în cele din urmă. În 2019 a profitat de problemele Huawei pentru a ataca şi mai abitir piaţa internaţională, cu telefoane cu dotări ultra high end la preţuri de..

Xiaomi a petrecut ultimii 2-3 ani extinzându-se puternic în Europa şi intrând şi în România în cele din urmă. În 2019 a profitat de problemele Huawei pentru a ataca şi mai abitir piaţa internaţională, cu telefoane cu dotări ultra high end la preţuri de nerefuzat. A uitat totuşi să mai contracareze creşterea uriaşă a celor de la Huawei în China…

Huawei a fost dusă pe plus în ultimele trimestre de naţionalismul şi patriotismul chinezilor, care s-au orientat spre acest brand la achiziţia de telefoane noi. Asta înseamnă că firme ca Oppo, Vivo şi Xiaomi au pierdut teren. Xiaomi era best seller în China în 2014 şi 2015, dar cumva nu mai atrage la fel publicul din ţara sa de baştină. Vânzările sale au scăzut cu 38% în 2019 faţă de 2018, conform celor de la Counterpoint.

Xiaomi se află acum pe locul 5 în top 10 producători din China şi se luptă din greu cu rivalii locali. Problema sa cea mare că ideea de "telefon de buget" nu mai este asociată doar cu Xiaomi, ci și cu rivalii Vivo şi Oppo. În special brandul Realme de la Oppo pare să emuleze foarte bine ce face Xiaomi cu Redmi. Ca să nu mai vorbim că Oppo tot inovează şi încearcă designuri noi şi brevete de tot soiul, inclusiv zoom optic 5X sau camere pop-up oblice.

În zona premium din China, Huawei şi Apple o duc încă bine şi acolo Xiaomi nu prea are speranţe să conteze. În zona midrange şi entry level se duce bătălia adevărată. Ca să vă faceţi o idee despre ce vorbesc, Huawei are o cotă de 42% din piaţa smartphone din China. Între timp Xiaomi cucerește Europa, având vânzări în creştere cu 27% în 2019 faţă de 2018.

Au mai nou parteneriate cu operatori şi retaileri şi au început să aducă şi alte bunuri decât telefoane pe continentul nostru. În plus le este uşor să îşi viralizeze produsele cu prețuri bune şi dotări cum ar fi camerele de 108 megapixeli. Telefoane ca Mi Mix Alpha şi Xiaomi Mi CC9 Pro sunt pe buzele tuturor. Pe de altă parte și India e foarte importantă pentru planurile Xiaomi, iar chinezii sunt pe locul întâi acolo, în zona  smartphone, cu 12 milioane de telefoane vândute doar în octombrie.

Extinderea continuă în Africa şi Rusia, iar la anul Xiaomi ajunge în Japonia. În 2020 Xiaomi îşi va întoarce totuşi privirea din nou acasă şi se va axa pe telefoane ieftine cu 5G, un segment 
care se anunţă disputat la anul.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×