>Xiaomi este la un pas distanță de a urca pe podium în Europa; Creșterile spectaculoase din zona smartphone continuă și în trimestrul 3

Xiaomi este la un pas distanță de a urca pe podium în Europa; Creșterile spectaculoase din zona smartphone continuă și în trimestrul 3

716 ori
<b>Xiaomi este la un pas distanță de a urca pe podium în Europa; Creșterile spectaculoase din zona smartphone continuă și în trimestrul 3</b>Puțin mai devreme vă prezentam aici pe Mobilissimo un articol în care vorbeam despre livrările smartphone înregistrate în Europa pe parcursul trimestrului 3, fiind vorba despre o analiză a celor de la Canalys

Puțin mai devreme vă prezentam aici pe Mobilissimo un articol în care vorbeam despre livrările smartphone înregistrate în Europa pe parcursul trimestrului 3, fiind vorba despre o analiză a celor de la Canalys. Am aflat astfel că Huawei rămâne pe linia de plutire chiar și cu multe interdicții la activ, dar și că rivalul Xiaomi a reușit să crească enorm pe parcursul acestui trimestru, comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului trecut.

Cum o asemenea evoluție nu poate fi trecută cu vederea, am considerat că este necesar un articol dedicat în care să discutăm despre creșterea Xiaomi și motivele pentru care se bucură de succes în Europa. Înainte însă, aflați că în trimestrul 3 al acestui an Xiaomi a livrat 5.5 milioane de smartphone-uri în Europa, obținând astfel o cotă de piață de 10.5%. Vorbim așadar despre o creștere impresionantă de 73% față de anul trecut, atunci când firma chineză livra 3.2 milioane smartphone-uri în Europa și avea o cotă de piață de 6.5%.

Studiu Canalys

Motivele din spatele acestor creșteri uriașe sunt destul de multe, dar cel principal este reprezentat de către extinderea agresivă din Europa a producătorului chinez. Startul a fost dat încă din septembrie 2016 când Xiaomi sosea în Polonia prin intermediul unui distribuitor, iar apoi compania a început să își îndrepte atenția și către piețe mai mature. În noiembrie 2017 avea două magazine Mi Store în Spania, iar până la final de an numărul acestora a ajuns la 50 în Europa.

În acest an am avut parte chiar și de o lansare a unui magazin Mi Store în România, dar și în Roma respectiv Porto. Xiaomi are și aportul magazinelor regionale Amazon ce vând tot soiul de produse, inclusiv telefoane, dar și a magazinelor de tip reseller și desigur a distribuitorilor. Cum feedback-ul publicului este unul pozitiv și se vede în livrări, Xiaomi va continua cu extinderea în Europa și în perioada următoare.

Prețurile mici practicate reprezintă un alt motiv pentru care utilizatorii europeni aleg telefoanele Xiaomi, fiind oferte peste oferte și un portofoliu generos de terminale pentru orice categorie de public și buget. Până și flagship-urile au prețuri accesibile (ex: Mi 9T Pro), cu mult mai bune decât ce oferă rivalii în aceeași zonă de dotări. Mai nou apar și parteneriate cu operatorii, telefoanele Xiaomi fiind vândute de ceva timp și la noi prin Vodafone, Orange, ba chiar și Digi.

Desigur, Xiaomi profită și de situația problematică în care se află Huawei pentru a-și spori vânzările de smartphone-uri în Europa, iar următorul pas este intrarea în top 3 producători smartphone. Cel mai probabil acesta este și obiectivul companiei pentru anul 2020, iar în situația actuală țelul nu pare a fi greu de atins.

Pentru anul viitor pregătește și o invazie de smartphone-uri 5G, inclusiv modele cu prețuri de 250 euro ce vor lua cu asalt piața, inclusiv Europa! 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×