Ascensiunea segmentului mobil nu mai este de mult doar o teorie, ci un adevăr, iar mutarea către acest segment este susținută și cu ajutorul statisticilor și monitorizării atente. Pentru asta avem acum Mobile App Analytics, o modalitate de monitorizare a traficului, comportamentului și utilizării aplicațiilor Android.
Rapoartele furnizate sunt create special pentru dezvoltatorii de aplicații mobile și pentru marketeri, oferindu-le termeni esențiali pentru dezvoltare. Rezultatul este în acest caz dezvoltarea de viitoare aplicații care să implice utilizatorul mai mult sau să îl atragă mai mult. Printre grafice și statistici găsim date despre utilizatorii activi, cei noi, care pornesc aplicațiile zilnic. Apoi se măsoară și traficul care ajunge în Google Play Store și ce anume face clienții să descarce aplicațiile.
Există și o metodă de monitorizare a versiunilor aplicațiilor disponibile și distribuirea lor în masa de utilizatori. Evident, clasificările se fac și pe bază de tip de terminal mobil și apoi vine și partea de Engagement, adică modul în care utilizatorul interacționează cu aplicația. Se poate determina cât de loial este utilizatorul, cât de des folosește aplicația și vedea un model de utilizare pentru fiecare software în parte. Toate acestea pot fi acum realizate cu noua versiune de Analytics de la Google.