Spotify a anunţat în această săptămână o nouă versiune a aplicaţiei sale pentru mobil şi o versiune regândită a serviciului său gratuit de streaming. Ideea este de a oferi o modalitate mai bună şi personalizată de a descoperi şi ascultă muzica prin varianta gratuită de Spotify.
Noua versiune aduce playlist-uri la cerere şi oferă extra control asupra modului de a asculta muzică. Veţi putea selecta şi asculta orice melodie din 15 playlist-uri la cerere, fără skip sau timp de aşteptare din cauza shuffle-ului. Playlist-urile la cerere sunt create în funcţie de preferinţele voastre muzicale şi includ selecţii realizate de experţii Spotify, fie că e vorba despre pasionaţii de muzică hip-hop, fanii indie sau cei R&B.
E clar ce doreşte Spotify aici şi anume să atragă fanii actuali Apple Music spre serviciul său. Ideea este de a creşte flexibilitatea serviciului şi accesul la catalogul de zeci de milioane de melodii. Se economisesc şi destul de multe date prin noua variantă de aplicaţie. Spotify Mobile era doar o versiune de serviciu pentru utilizatorii premium, dar varianta gratuită apărea în 2014. Totuşi funcţionalitatea era limitată pentru cei care alegeau versiunea gratuită. Era şi limitarea la playback pe bază de shuffle…
Ei bine de acum totul e schimbat, iar noua aplicaţie gratuită pentru mobil Spotify vine cu playlist-urile on demand. Este pus la treabă şi AI-ul şi machine learning-ul pentru acelaşi public ţintă. Când porniţi aplicaţia prima oară vă va întreba câteva preferinţe şi date de referinţă, în special artişti. De acolo se vor realiza playlist-urile custom, cam cum pornim la drum şi cu Apple Music în prima fază (sper că fără acele bule enervante).
A fost inclus şi un Spotify Data Saver, un mod prin care reducem consumul de date mobile cu până la 75%. Totul se va face pe bază de cache realizat din timp pentru a avea melodiile gata. Nouă variantă de aplicaţie iOS şi Android va avea un rollout treptat, in zilele urmatoare. Mutările vin pe fondul predicţiei analiştilor că până la final de an Apple Music va depăşi Spotify la număr de utilizatori cu plată.