Retailerul online CEL.ro a realizat un studiu foarte interesant asupra comportamentului consumatorului şi cumpărătorului online, pentru a afla care sunt tendinţele în zona de comerţ electro-IT. În cadrul studiului s-a făcut diferenţierea de rezultate pe sexe.
Studiul de piaţă a dezvăluit faptul că persoanele cu vârsta între 25 şi 34 de ani sunt cele mai active la shoppingul online, atât bărbaţii, cât şi femeile. Ei sunt urmaţi de cei din generaţia 35-44 de ani şi apoi generaţia 18-24. În 2015, femeile au devenit tot mai interesate de tehnologie, deşi există totuşi un ecart mare faţă de publicul masculin, care e mult mai interesat de cumpărături online.
Consumatorul de sex feminin este în 2016 de 4 ori mai interesat de achiziţia de gadgeturi faţă de 2015 şi de două ori mai interesat când vine vorba de smartphone-uri. Ambele sex vizitează şi analizează în medie cam acelaşi număr de pagini web, iar valoarea coşului de cumpărături e similară, publicul masculin cheltuind totuşi cu 3% mai mult decât cel feminin.
Ultimul an a adus şi o creştere a ponderii cumpărăturilor făcute de pe mobil. În curând acestea vor fi la egalitate cu cumpărăturile de pe desktop, se pare. Acelaşi studiu arată că femeile sunt mai predispuse la achiziţii de pe mobil decât bărbaţii, în proporţie de 30% versus 23%.




