Cuvintele cheie sunt cele care definesc amploarea şi popularitatea unui fenomen, lucru care se aplică evident şi în cazul lui MWC 2018. În mod surprinzător Nokia e marele câştigător al evenimentului, conform unui sondaj Twitter. Avem propriile sondaje, care confirmă această descoperire.
Twitter şi Brandwatch au monitorizat postările utilizatorilor şi au descoperit că Nokia a fost pe locul întâi ca menţiuni pe parcursul MWC. Pe locul 2 este Samsung, iar pe 3 Huawei. Google ocupă locul 4, iar Apple locul 5. La urma urmei brandul operat de HMD Global a lansat 5 telefoane în Barcelona, dintre care unul "banană" care a generat tone de meme-uri şi glume, dar şi două midrangere solide (Nokia 7 Plus şi Nokia 6 2018), plus un fashion phone Nokia 8 Sirocco Edition.
Nu uităm nici de Nokia 1, unul dintre cele mai ieftine telefoane cu Android din lume. V-am promis şi sondaje ale noastre, acolo unde Nokia a stat iarăşi foarte bine. Noi am preferat o abordare de gen "Yeah" sau "Meh", la sondajele postate pe Facebook. Publicul a ales prin vot pe grupul nostru.
Pentru Nokia 8 Sirocco un număr de 68 de oameni au zis Yeah şi doar 13 au zis Meh. Nokia 7 Plus a strâns 66 de Yeah-uri şi 12 Meh-uri, în vreme ce la un flagship nou ca Sony Xperia XZ2 părerile au fost mai degrabă negative, cu un total de 72 de Meh-uri şi doar 26 Yeah-uri. În mod şocant şi Samsung Galaxy S9/S9+ a strâns 89 de Meh-uri şi 43 de Yeah-uri pe grupul nostru. ASUS a stat OK cu un ZenFone 5 care a strâns 79 de Yeah şi 34 de Meh. Şi LG V30S ThinQ a fost pe bază de Meh-uri ca Xperia-urile, cu 50 de Meh şi 30 de Yeah.
Proporţia favorizează totuşi Nokia, care a strâns cele mai multe Yeah-uri. E greu să te lepezi de brandul cu care ai crescut, brand european şi foarte apreciat în România, se pare.








