Spy Shop Black Friday 2017

Black Friday 2012 Între speranță și realitate (Editorial)

Autor:  | Publicat în:  Editorial 1.968 ori
<b>Black Friday 2012 Între speranță și realitate (Editorial)</b>Am așteptat să treacă Vinerea Neagră / versiunea românească de Black Friday ca să-mi facă o opinie cât mai obiectivă și să nu pic într-un subiectivism pronunțat. Experiența Black Friday am perceput-o din perspectiva unui client cât și a...

Am așteptat să treacă Vinerea Neagră / versiunea românească de Black Friday ca să-mi fac o opinie clară. Experiența Black Friday am perceput-o din perspectiva unui client cât și a unui afiliat. Așteptările au fost mari, mai ales că a fost un Black Friday anunțat pe toate canalele.

Fotografie făcută cu Nokia 808 PureView la Carrefour Pitești de Black Friday 2012

în primul rând, decepția a fost mare. Gândiți-vă că nu suntem la primul Black Friday și anul trecut site-urile au căzut pe capete și nu au făcut față avalanșei de persoane interesate să parcurgă oferta și să cumpere. Anul acesta a fost mare publicitate pe eveniment, multe magazine au dat comunicate de participare la Black Friday cu zile înainte de 23 noiembrie și au lăsat să se înțeleagă că va fi de efect.

Marea majoritatea a magazinelor au spus că la 00.00 vor posta ofertele pe site-urile lor. Prespun că-și făcuseră calculele că vor fi mai puține persoane în miez de noapte și că grosul vizitatorilor va veni dis-de-dimineață.

Nu știu ce s-a întâmplat pe serverele lor, dar un singur lucru este cert. Absolut toate site-urile au fost la pământ. Flanco, Domo și Altex erau căzute din prima parte a zilei de 22 noiembrie. QuickMobile care a fost un jucător mai mic și-a revenit pe la 1.00. Sincer, nu am avut răbdare să aștept și asta după ce joi a fost o zi plină cu NetCamp 2012 și  petrecerea Evolio de 10 ani.

Ceasul a sunat la 4.30 și am început să dau refresh la eMAG.ro. Bănuiam că vor începe la 5.00 ca și în 2011, asta după ce nu au spus clar ora de postare a ofertelor pe site. Prima supriză, se știa deja care sunt produsele la ofertă. însă, majoritatea sperau că este doar un demo a ce vor pune ei pe site. Site-ul lor se încărca, dar ne afișa faimoasa pisica neagră și mesaje de încurajare. Au trecut 5.00, 5.30, 6.00, 6.30, 7.00 și 7.30, nimic. M-am lăsat păgubaș. Nu eram atât de disperat încât să stau pe site-ul lor peste 3h. în comunicatul trimis pe 23 noiembrie după 12.00 pe lângă statistica lor au spus că au mers pe această strategie ca să evite aglomerarea site-ului și serverele ar fi fost mai greu de pornit. înțeleg pe de o parte, dar ca și client interesat a fost frustrare maximă.

Apreciez că eMAG a colaborat cu site-urile tech, au încercat să aconteze un loc în fața concurenței și astfel spun că au reușit. Campania lor de promovare a fost cea mai agresivă și mai bine pusă la punct, dar timpul de așteptare și cei 200.000 de euro specificați a fi fost investiți special pentru Black Friday 2012 nu s-au văzut. Părerea mea.

Oferta lor mi s-a părut destul de slăbuță. Anul trecut pe lângă produsele incluse în promoția de Black Friday au fost și 10% la toate produsele lor de pe site. Asta înseamnă ceva, anul acesta au grupat oferta în 4 rubrici diferențiate clar. Recunosc că au fost și câteva produse de luat în seamă: ASUS U36 de 13.3 inch cu Intel Core i5 din generația precedentă și autonomie de 10h cu reducere de 33% de la aprox. 3000 de lei la 1999 lei, iPad 2 de 16 GB cu Wi-Fi la 999 lei, altele cât de cât interesante. Flanco mi s-a părut a fi ceva mai bogat în această privință, dar componenta web a lipsit cu desăvârșire.

Singurul magazin online care s-a descurcat decent mi s-a părut a fi PCGarage.ro care a trecut cu brio de avalanșa de la 00.00 sau de dimineață cât și în cursul zilei. Au ales să pună ofertele treptate din șase în șase ore.

evoMAG.ro se află la extrema cealaltă. Site-ul lor a fost nefuncțional și nu și-a revenit decât parțial pe parcursul lui 23 noiembrie, nu știu care-i explicația. Cert este că și acum au oferta pe site. Un cap de afiș la ei a fost Samsung Galaxy S III albastru de 16 GB la sub 1900 de lei.

Cele mai puternice oferte de Black Friday 2012 au fost la:
a. Televizoare;
b. Aparate foto.

La notebook-uri nu am dat de oferte cu adevărat bune, poate îmi spuneți voi în rubrica de comentarii ce merita achiziționat în afară de ASUS U36. La televizoare și aparate foto se pregătește și un schimb de generații. La telefoane a fost slăbuț de tot. Nici nu aveam în gând să schimb Galaxy Nexus, am remarcat doar Nokia Lumia 800 la 999 lei pe QuickMobile și alte câteva oferte plus 50% reducere la accesoriile de pe site, oferta-i valabilă și acum până luni dimineață la 9.00. Și-au redenumit oferta în Black Quickend.

Agitație maximă a fost și în magazinele IT&C: Altex, Media Galaxy și Flanco. Nu știu ce a fost în București, dar la Media Galaxy din Pitești era destul de aglomerat și pe la 18.00 - 20.00. Multe persoane prin magazin și destui care achiziționau cu o grabă maximă ca să nu piardă ofertele sau stocurile să se dovedească insuficiente.

Concluziile din cele două perspective:

a. Client.

Frustrant, mă așteptam ca site-urile să pice și, totuși, speram să funcționeze la un moment dat. Vorbim de o experiență anterioară, o reclamă susținută făcută către Black Friday, echipe dedicate de suport, bugete alocate variantelor online ale site-uri și serverele au picat aducând o experiență de prin 2000 - 2001 cu kbps pe secundă. Măcar la eMAG mă așteptam la mai mult, cifră de afaceri de peste 100 milioane euro. Nu știam că ei își doresc să le ieșim de pe site ca să dea drumul ofertelor că suntem prea mulți. Măcar că au mai suplimentat stocurile și am apucat să fac câteva comenzi. Să sperăm că în 2013 nu vor face la fel.

b. Afiliat

Exact ca și în 2011, dar cu mai puține linkuri. Pot spune că am scos mai mult decât salariul lunar într-o singură zi, dar sunt angajat la stat și am un salariu micuț. Să nu vă gândiți la cine știe ce sumă. Apreciez Flanco care a trimis catalogul cu ofertele, mă așteptam la mai mare transparență din acest punct de vedere. Presupun că nici nu a fost interesul a de a vinde prin intermediul afiliaților ci mai degrabă să-i atragi pe oameni direct pe site ca să eviți plata comisionului de până în 3%.

Experiența ta cu Black Friday 2012 cum a fost?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×